MUKE VELIKIH TRGOVINSKIH LANACA: Kupci promenili navike, sad pazare drugačije!
Potrošači u Srbiji uveliko su promenili navike i sve više se okreću nabavkama u malim trgovinama. Velike kupovine su prošlost, ukazuju u potrošačkim organizacijama.
Velike kupovine kod nas su otišle u prošlost. Naši kupci sada češće idu u prodavnicu, ali daleko manje kupuju, navode trgovci. Okreću se nabavkama u manjim prodavnicama. Naš potrošač sada uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke.
Ljudi se ponašaju racionalnije, kupuju manje, samo ono što im je potrebno i kada im je potrebno, naglašavaju u maloprodajnim lancima. Građani neophodne dnevne namirnice mahom nabavljaju u manjim prodavnicama. Trgovinski lanci su to i te kako osetili kroz pad prometa i preorijentisali se na "manje trgovinske formate", bliže potrošaču, a cene su ostale približne, prilagođene tanjem džepu potrošača.
SRPSKA TUGA: Radnici u Idei ne mogu da kupe ni kiflu za topli obrok, ali to nije sve! (FOTO)
Stručnjaci ističu da se sada, sem hrane, u manjim trgovinama sve više kupuju piće, kućna hemija, sredstva za ličnu higijenu... To su primetne promene, i trend koji je verovatno dugoročan i tu Srbija nije nikakav izuzetak.
- Neophodne dnevne potrepštine već odavno nabavljam na nekoliko mesta, sir, jaja i kore kupujem u specijalizovanim prodavnicama, jeftinije su za bar za petinu, kobasice i meso kada je akcija, isto kao i morsku ribu - kaže Beograđanka Marija V. - Na pijacu odlazim kasno po podne kada padnu cene jabukama, salati, rotkvicama, luku. Uštede su značajne, važno ja da pazite gde i kada kupujete.
Ako vam ponude LAKU i BRZU zaradu od kuće, radićete za džabe, a to nećete čak ni shvatiti!
Sve više se smanjuje razlika u ceni namirnica i ostalih artikala između malih i velikih trgovina, što je "logična reakcija na besparicu", objašnjavaju u trgovinskim kućama. Iako sada "na ceni" dobijaju manji marketi, veliki tržni centri će opstati, ali samo oni koji su dobro pozicionirani i koji ponude potrošačima dodatnu uslugu, kao što su ugostiteljstvo, zabava, dodatni asortiman...