МУКЕ ВЕЛИКИХ ТРГОВИНСКИХ ЛАНАЦА: Купци променили навике, сад пазаре другачије!
Потрошачи у Србији увелико су променили навике и све више се окрећу набавкама у малим трговинама. Велике куповине су прошлост, указују у потрошачким организацијама.
Велике куповине код нас су отишле у прошлост. Наши купци сада чешће иду у продавницу, али далеко мање купују, наводе трговци. Окрећу се набавкама у мањим продавницама. Наш потрошач сада углавном прати акције и снижења које нуде велики трговински ланци и чешће одлази у планске набавке.
Људи се понашају рационалније, купују мање, само оно што им је потребно и када им је потребно, наглашавају у малопродајним ланцима. Грађани неопходне дневне намирнице махом набављају у мањим продавницама. Трговински ланци су то и те како осетили кроз пад промета и преоријентисали се на "мање трговинске формате", ближе потрошачу, а цене су остале приближне, прилагођене тањем џепу потрошача.
СРПСКА ТУГА: Радници у Идеи не могу да купе ни кифлу за топли оброк, али то није све! (ФОТО)
Стручњаци истичу да се сада, сем хране, у мањим трговинама све више купују пиће, кућна хемија, средства за личну хигијену... То су приметне промене, и тренд који је вероватно дугорочан и ту Србија није никакав изузетак.
- Неопходне дневне потрепштине већ одавно набављам на неколико места, сир, јаја и коре купујем у специјализованим продавницама, јефтиније су за бар за петину, кобасице и месо када је акција, исто као и морску рибу - каже Београђанка Марија В. - На пијацу одлазим касно по подне када падну цене јабукама, салати, ротквицама, луку. Уштеде су значајне, важно ја да пазите где и када купујете.
Ако вам понуде ЛАКУ и БРЗУ зараду од куће, радићете за џабе, а то нећете чак ни схватити!
Све више се смањује разлика у цени намирница и осталих артикала између малих и великих трговина, што је "логична реакција на беспарицу", објашњавају у трговинским кућама. Иако сада "на цени" добијају мањи маркети, велики тржни центри ће опстати, али само они који су добро позиционирани и који понуде потрошачима додатну услугу, као што су угоститељство, забава, додатни асортиман...