scattered clouds
31°C
29.06.2024.
Beograd
eur
117.049
usd
109.5247
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Na šta se žale potrošači?

03.04.2014. 13:42
Potrošači
Potrošači / Izvor: Profimedia

Beograd - Potrošači u Srbiji najčešće se žale na mobilnu telefoniju, kvalitet hrane i odeće, ali i na nemogućnost ostvarivanja kontakta sa državnim inspekcijskim organima, kazao je predsednik beogradskog Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević.

Problemi sa telefonima

Građani često nisu upoznati sa svim detaljima tarifnih paketa koje koriste i nailaze na probleme u vezi sa popravkom telefona.

"Korisnici koji sa provajderom potpišu ugovor po kome dobijaju telefon za jedan dinar uglavnom ne shvataju da se tu radi o prećutnom lizingu jer uređaj nije u potpunom vlasništvu korisnika", kazao je Bogosavljević i dodao da svaka promena uslova iz tarifnog paketa mora biti dostupna svim potencijalnim klijentima jer se time obezbeđuje fer odnos prema korisnicima usluga mobilne telefonije.

Bogosavljević je podsetio da se veliki broj žalbi građana odnosi na probleme u vezi sa popravkom neispravnog telefona, od predugih rokova popravke do situacije u kojoj korisnici plaćaju pretplatu čak i tokom perioda u kome zbog kvara, ne mogu da koriste telefon.

"Problem leži u činjenici da serviseri prave ugovor sa proizvođačem uređaja, a ne sa provajderom, pa se dešava da popravka telefona traje neopravdano dugo ili da se od korisnika traži da plati popravku", rekao je Bogosavljević.

Prehrambeni proizvodi

Namirnice
Namirnice / Izvor: Profimedia

U Srbiji je, takođe, prisutna praksa smanjenja mase prehrambenih proizvoda uz zadržavanje iste cene, rekao je Bogosavljević i dodao da je potrebno zakonom urediti pitanje deklarisanja hrane.

Upitan da prokomentariše česte slučajeve smanjenja mase prehrambenih proizvoda uz zadržavanje iste cene, Bogosavljević je rekao da je takva praksa u Srbiji stalno prisutna.

"Tipičan primer je smanjenje mase hleba sa 600 na 500 grama ili čokolada, kod kojih se varijacije u masi kreću između 80 i 120 grama. Zato je potrebno da se umesto aktuelnog Pravilnika o deklarisanju hrane, hitno donese Zakon koji će imati obavezujući karakter jer se samo na taj način može obezbediti ravnopravnost potrošača", kazao je Bogosavljević.