NAKON 40 GODINA: Počinje remont pruge Beograd - Bar
Pruga Beograd - Bar posle četiri decenije konačno je dočekala obnovu. U toku su neophodne pripreme kako bi početkom jula počela rekonstrukcija.
Pruga Beograd - Bar predstavlja najkraću železničku vezu južnog dela Jadranskog mora i Sredozemnog mora sa evropskim Koridorom 10 i sa lukama na Dunavu. U državnoj mreži uz pruge na Koridoru 10 predstavlja okosnicu železničkog sistema.
NAJVEĆA PROSEČNA PLATA U SRBIJI: Prvi put prešla iznos od 400 evra!
Pruga je jednokolosečna pruga za mešovit saobraćaj. Rađena je od 1952. do 1976. godine u etapama i tako puštana u eksploataciju. Dužina pruge iznosi 454,8 kilometara od toga je u Srbiji 287,4 kilometra, a u Crnoj Gori 167,1 kilometar. Projektovana brzina je od 80 do 120 kilometar na čas. Na pruzi su 254 tunela, pa je pod zemljom 24 odsto pruge. Od srpske prestonice do crnogorske luke ima ukupno 234 mosta od betona ili čelika čija je ukupna dužina 14.600 metara.
Ugovor između “Infrastruktura železnica Srbije” i “Ruskih državnih železnica” (RŽD) potpisan je lane, a ovih dana finalizuju se podizvođački ugovori sa “Bombardijer transportejšnom”, pišu Večernje novosti.
Obnova barske pruge počeće sanacijom 77 od ukupno 287 kilometara železničkog koridora.
- Prema ugovoru koji su “Železnice” sklopile sa Rusima, predstoji generalni remont pruge od Resnika do Valjeva po projektu koji je uradio Saobraćajni institut CIP - kaže Milutin Ignjatović, direktor ovog instituta.
KORIDORI PRI KRAJU: Ove godine biće završeno još 90 kilometara auto-puta
Pruga Beograd - Bar izdržala je 40 godina bez ozbiljnijih ulaganja. Ignjatović dodaje da se predugo čekalo na popravku.
- Nigde u svetu nema da se na takvom putnom pravcu, od izuzetnog značaja, toliko dugo ne uradi generalni remont - ističe Ignjatović.
“Posebno zato što je železnička magistrala Beograd - Bar jedna od saobraćajno i graditeljski najkompleksnijih u Evropi, zbog raznolikosti u reljefu i vrsti prepreka, što je zahtevalo primenu različitih statičkih rešenja od betona i čelika ili kombinaciju, kao i po vrlo zahtevnim terenskim uslovima”, dodaje on.
TELEKOM I AERODROM NIKOLA TESLA PRIORITETI: Dobijamo 300 miliona evra
Predstojeća rekonstrukcija podeljena je u dve faze, između ostalog i radi neometanog rada ugljenokopa u Vreocima. Majstori će raditi u etapama od Valjeva do Vreoca i od Vreoca do Resnika. Ugovoreni poslovi podrazumevaju rekonstrukciju zemljanog planuma, gornjeg stroja pruge, tunela i mostova, kontaktne mreže, sistema signalizacije i telekomunikacije, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge.
Takođe, “RZD internašnal” je potpisao ugovor i sa “Bombardijer transportejšnom” vredan više od sedam miliona evra, koji podrazumeva ugradnju najsavremenijih automatizovanih skretničkih i transportnih komunikacionih sistema na novoj pruzi Beograd - Valjevo.
Na remontovanoj deonici očekuje se povećanje bezbednosti, brzine i skraćenje vremena putovanja. Vozom će se, posle obnove, od Resnika do Valjeva stizati za sat i 15 minuta, umesto sadašnja dva sata i 10 minuta. Svi rekonstruisani delovi biće vraćeni na stanje projektovane brzine. Procenjena vrednost ovih radova je 80 miliona dolara, a rok za završetak biće 14 meseci od otvaranja gradilišta.
Radovi na pruzi Beograd - Bar procenjuju se na oko 250 miliona dolara i deo su sveukupnog međudržavnog železničkog sporazuma sa Ruskom Federacijom. Širi sporazum uključuje rekonstrukciju pruge Beograd - Pančevo, obnovu sporih deonica železničkog Koridora 10, rekonstrukciju pruge Beograd - Bar, kao i rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog koloseka na pruzi Stara Pazova - Novi Sad uz ispravljanje krivina za veće brzine. Ukupna vrednost čitavog programa obnove pruga i nabavke novih voznih sredstava iznosi oko 920 miliona dolara.