НАКОН 40 ГОДИНА: Почиње ремонт пруге Београд - Бар
Пруга Београд - Бар после четири деценије коначно је дочекала обнову. У току су неопходне припреме како би почетком јула почела реконструкција.
Пруга Београд - Бар представља најкраћу железничку везу јужног дела Јадранског мора и Средоземног мора са европским Коридором 10 и са лукама на Дунаву. У државној мрежи уз пруге на Коридору 10 представља окосницу железничког система.
НАЈВЕЋА ПРОСЕЧНА ПЛАТА У СРБИЈИ: Први пут прешла износ од 400 евра!
Пруга је једноколосечна пруга за мешовит саобраћај. Рађена је од 1952. до 1976. године у етапама и тако пуштана у експлоатацију. Дужина пруге износи 454,8 километара од тога је у Србији 287,4 километра, а у Црној Гори 167,1 километар. Пројектована брзина је од 80 до 120 километар на час. На прузи су 254 тунела, па је под земљом 24 одсто пруге. Од српске престонице до црногорске луке има укупно 234 моста од бетона или челика чија је укупна дужина 14.600 метара.
Уговор између “Инфраструктура железница Србије” и “Руских државних железница” (РЖД) потписан је лане, а ових дана финализују се подизвођачки уговори са “Бомбардијер транспортејшном”, пишу Вечерње новости.
Обнова барске пруге почеће санацијом 77 од укупно 287 километара железничког коридора.
- Према уговору који су “Железнице” склопиле са Русима, предстоји генерални ремонт пруге од Ресника до Ваљева по пројекту који је урадио Саобраћајни институт ЦИП - каже Милутин Игњатовић, директор овог института.
КОРИДОРИ ПРИ КРАЈУ: Ове године биће завршено још 90 километара ауто-пута
Пруга Београд - Бар издржала је 40 година без озбиљнијих улагања. Игњатовић додаје да се предуго чекало на поправку.
- Нигде у свету нема да се на таквом путном правцу, од изузетног значаја, толико дуго не уради генерални ремонт - истиче Игњатовић.
“Посебно зато што је железничка магистрала Београд - Бар једна од саобраћајно и градитељски најкомплекснијих у Европи, због разноликости у рељефу и врсти препрека, што је захтевало примену различитих статичких решења од бетона и челика или комбинацију, као и по врло захтевним теренским условима”, додаје он.
ТЕЛЕКОМ И АЕРОДРОМ НИКОЛА ТЕСЛА ПРИОРИТЕТИ: Добијамо 300 милиона евра
Предстојећа реконструкција подељена је у две фазе, између осталог и ради неометаног рада угљенокопа у Вреоцима. Мајстори ће радити у етапама од Ваљева до Вреоца и од Вреоца до Ресника. Уговорени послови подразумевају реконструкцију земљаног планума, горњег строја пруге, тунела и мостова, контактне мреже, система сигнализације и телекомуникације, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге.
Такође, “РЗД интернашнал” је потписао уговор и са “Бомбардијер транспортејшном” вредан више од седам милиона евра, који подразумева уградњу најсавременијих аутоматизованих скретничких и транспортних комуникационих система на новој прузи Београд - Ваљево.
На ремонтованој деоници очекује се повећање безбедности, брзине и скраћење времена путовања. Возом ће се, после обнове, од Ресника до Ваљева стизати за сат и 15 минута, уместо садашња два сата и 10 минута. Сви реконструисани делови биће враћени на стање пројектоване брзине. Процењена вредност ових радова је 80 милиона долара, а рок за завршетак биће 14 месеци од отварања градилишта.
Радови на прузи Београд - Бар процењују се на око 250 милиона долара и део су свеукупног међудржавног железничког споразума са Руском Федерацијом. Шири споразум укључује реконструкцију пруге Београд - Панчево, обнову спорих деоница железничког Коридора 10, реконструкцију пруге Београд - Бар, као и реконструкцију постојећег и изградњу новог колосека на прузи Стара Пазова - Нови Сад уз исправљање кривина за веће брзине. Укупна вредност читавог програма обнове пруга и набавке нових возних средстава износи око 920 милиона долара.