NEKA SE PRIRPEMI PORSCHE 911: Stigao je Mercedes AMG GT
Brz, relativno lak i prilično jeftiniji od prethodne perjanice nemačke kuće u kategoriji srednje velikih sportskih automobila. To je, ukratko, novi AMG GT.
Automobilski proizvođači, znalci i ljubitelji sa nestrpljenjem čekaju Pariski sajam da vide šta je najbolje što svet nudi u ovom trenutku na polju automobila. Malo po malo, većina modela koji će se pojaviti u Gradu svetlosti poznata je, a poslednji u nizu poznatih je Mercedesov AMG GT.
Nemci su se namerili da preuzmu dominaciju u kategoriji srednje velikih sportskih automobila i AMG GT je njihov adut, kec iz rukava. Lider u klasi, Porsche 911 dobio je konkurenciju od koje se, kako su hrabro pre par meseci najavili u Štutgartu, "treba plašiti". Zverka od aluminijuma teži 1.570 kg i za 25 kg je lakša od Porschevog proizvoda na koju prilično podseća, kada je u pitanju zadnji deo.
AMG GT ima 456 KS, do stotke joj treba četiri sekunde, dok je maksimalna brzina 305 km/č. Jača, sportska GTS varijanta snažna je koliko i 503 konja, do sto kilometara na čas zahteva 3.8 sekundi, a najveća brzina koju može da razvije je 310 km/č.
Dok je AMG GT težak 120.000 evra, AMG GTS iznosi 140.000 evropskih novčanica. Očito, Nemci žele da pariraju Porscheu na svakom planu, pa i na cenovnom. Jer, pazite ovo, AMG GTS stoji 75.000 evra manje nego SLS AMG, prethodna perjanica u klasi, a koju novi automobil treba da nasledi i nadmaši. Ono što SLS i GTS modeli podklase AMG dele jeste činjenica da istovetan princip motora smeštenog napred i zadnje vuče povezuje isti ručni sedmostepeni menjač.
Od SLS je nasleđena i platforma na kojoj automobil počiva. AMG GT je od starijeg brata uži za 20 mm, a međuosovinsko rastojanje kraće je za 50 mm. Briga o prirodi u novitetu iz Štutgarta je takva da motor AMG-a ispunjava Evro-6 standard: GT varijanta ima rasip štetnih materija od 216 g/km, a GTS 219 g/km. Ono što nije malo u AMG-u jeste potrošnja. GT troši 9,3 litra na sto kilometara, a GTS 9,4 litra. Doduše, od sportskog automobila, od kog se očekuju brzina i performanse snagatora ne može se očekivati da gorivo "jede kao ptica".
Pogledajte još fotografija dvoseda koji treba da "zadivi svet".