НЕКА СЕ ПРИРПЕМИ PORSCHE 911: Стигао је Мерцедес АМГ ГТ
Брз, релативно лак и прилично јефтинији од претходне перјанице немачке куће у категорији средње великих спортских аутомобила. То је, укратко, нови АМГ ГТ.
Аутомобилски произвођачи, зналци и љубитељи са нестрпљењем чекају Париски сајам да виде шта је најбоље што свет нуди у овом тренутку на пољу аутомобила. Мало по мало, већина модела који ће се појавити у Граду светлости позната је, а последњи у низу познатих је Мерцедесов АМГ ГТ.
Немци су се намерили да преузму доминацију у категорији средње великих спортских аутомобила и АМГ ГТ је њихов адут, кец из рукава. Лидер у класи, Porsche 911 добио је конкуренцију од које се, како су храбро пре пар месеци најавили у Штутгарту, "треба плашити". Зверка од алуминијума тежи 1.570 кг и за 25 кг је лакша од Porschevog производа на коју прилично подсећа, када је у питању задњи део.
АМГ ГТ има 456 КС, до стотке јој треба четири секунде, док је максимална брзина 305 км/ч. Јача, спортска ГТС варијанта снажна је колико и 503 коња, до сто километара на час захтева 3.8 секунди, а највећа брзина коју може да развије је 310 км/ч.
Док је АМГ ГТ тежак 120.000 евра, АМГ ГТС износи 140.000 европских новчаница. Очито, Немци желе да парирају Porscheu на сваком плану, па и на ценовном. Јер, пазите ово, АМГ ГТС стоји 75.000 евра мање него СЛС АМГ, претходна перјаница у класи, а коју нови аутомобил треба да наследи и надмаши. Оно што СЛС и ГТС модели подкласе АМГ деле јесте чињеница да истоветан принцип мотора смештеног напред и задње вуче повезује исти ручни седмостепени мењач.
Од СЛС је наслеђена и платформа на којој аутомобил почива. АМГ ГТ је од старијег брата ужи за 20 mm, а међуосовинско растојање краће је за 50 mm. Брига о природи у новитету из Штутгарта је таква да мотор АМГ-а испуњава Евро-6 стандард: ГТ варијанта има расип штетних материја од 216 г/км, а ГТС 219 г/км. Оно што није мало у АМГ-у јесте потрошња. ГТ троши 9,3 литра на сто километара, а ГТС 9,4 литра. Додуше, од спортског аутомобила, од ког се очекују брзина и перформансе снагатора не може се очекивати да гориво "једе као птица".
Погледајте још фотографија двоседа који треба да "задиви свет".