Nikad veće potrošačko poverenje u Nemačkoj
BERLIN - Potrošačko poverenje u Nemačkoj na najvišem je nivou od 2001, budući da su rastući optimizam u pogledu ekonomije i očekivanja da će plate rasti podstakli nemačke kupce da otvore novčanike, pokazala je anketa istraživačke kompanije GfK.
"Eskalacija sukoba na istoku Ukrajine i događaji u Grčkoj nisu mnogo uticali na nemačke potrošače, koji su prilično optimistični. Pad cena energenata podstakao je kupovnu moć domaćinstava i omogućio dodatnu potrošnju", navodi GfK, a prenosi agencija Frans pres.
GfK prognozira da će u martu indeks poverenja domaćinstava porasti na 9,7 sa 9,3 poena iz februara. Indeks se izračunava na osnovu odgovora oko 2.000 domaćinstava o njihovim očekivanjima na polju plata, spremnosti da troše i celokupne ekonomije u predstojećim mesecima.
"Indeks je najviši od oktobra 2001. Potrošačka klima u Nemačkoj je veoma pozitivna", navodi kompanija, procenjujući da će domaća potrošnja značajno doprineti ovogodišnjem privrednom rastu.
Ranije ove nedelje, pomno praćeni indeks poslovne klime u Nemačkoj, kog izračunava ekonomski institut Ifo, porastao je na najviši nivo u poslednjih sedam meseci.