NISU NI ZNALI DA NE RADI?! Ministarstvu nije čudno što SOS linija ćuti!
Objašnjenje o tome zašto niko iz naše redakcije dve nedelje nije mogao da dobije savetnika na SOS telefonu za pomoć žrtvama vršnjačkog nasilja, ili da barem ostavi poruku, konačno je stiglo iz Ministarstva prosvete. Koliko "pije vodu", prosudite sami.
Nakon što smo 15 dana bezuspešno pokušavali da, kao neko ko želi da prijavi nasilje, dobijemo savetnika na SOS liniji Ministarstva prosvete, jedino objašnjenje bilo je da je po sredi tehnički problem.
To što je telefon "ćutao" ceo jedan mesec, nikome u Ministarstvu nije bilo čudno, pa bi ovaj problem verovatno čekao na rešenje u nedogled, da akcija "Drug nije meta" nije počela 15. septembra. Tek našim insistiranjem da se proveri ispravnost ove telefonske linije, ova jedinica saznala je za problem.
To je prvi put za tri i po godine, od kad postoji telefon, da se tako nešto desi, tvrde u Ministarstvu prosvete, tačnije u Jedinici za prevenciju nasilja. Slučajnost ili ne?
Ništa neobično?
"Nikome nije bilo neobično. Desi se da ceo dan telefon ne zazvoni, jer od kad postoji SOS linija, u septembru imamo svega desetak poziva", tvrde iz Ministarstva i dodaju da je, pored septembra, januar mesec kada poziva gotovo da nema.
Ono što je zanimljivo je da iz ove jedinice tvrde da za prijavu nasilja zovu njih direktno, pa se postavlja pitanje čemu onda SOS linija, kao i da li će zabrinuti i uplašen roditelj radije pozvati anonimnu liniju za pomoć ili direktno neku kancelariju u sklopu ministarstva.
Još čudnije je da nam zaposleni u ministarstvu objašnjavaju da oni koji zovu za pomoć žele da ostanu anonimni, a kako se savetnik ne javlja uvek, ili gotovo nikada, u poruci žrtva ili roditelj moraju da ostave svoj broj telefona. Sve ovo može delovati obeshrabrujuće za onog ko bi da prijavi nasillje.
"To je volonterski telefon, što znači da te osobe rade normalno u školi i tamo dežuraju. Dakle, ne rade na telefonu, tj. nisu zaposleni. Pošto je volonterski rad u pitanju, ako nešto iskrsne u školi, zna se šta je prioritet", objašnjavaju nam iz ove jedinice. Izgleda da SOS linija nikome nije.
Pedeseta sreća
Od preko pedeset puta, koliko smo pokušavali da stupimo u kontakt sa ovom linijom, savetnici su nam se javili ukupno tri puta, što iz ministarstva koriste kao jedini kontra-argument, pored tehničkog problema, kako bi nam dokazali da telefon funkcioniše - doduše, ponekad.
"Nije tačno da kontinuirano ne radi. To što ste dobili dve ili tri osobe vama govori da nije tačno da ne radi kontinuirano. Mi smo sad krenuli u proceduru da sa Telekomom raščistimo šta se to dešava. Ako Telekom ne nađe rešenje za problem i mi ćemo skinuti baner sa sajta", objašnjavaju iz ove jedinice.
Čekamo...
Pošto su nas ubeđivali da telefon od danas funkcioniše, u želji da tu informaciju i proverimo, zamolili smo ih da okrenu SOS broj. Međutim, ispostavilo se da nisu u pravu i da broj i dalje ne radi.
I u trenutku pisanja teksta, "svi operateri su bili zauzeti". Da li će se najgori scenario ostvariti i SOS linija zauvek zaćutati?