НИСУ НИ ЗНАЛИ ДА НЕ РАДИ?! Министарству није чудно што СОС линија ћути!
Објашњење о томе зашто нико из наше редакције две недеље није могао да добије саветника на СОС телефону за помоћ жртвама вршњачког насиља, или да барем остави поруку, коначно је стигло из Министарства просвете. Колико "пије воду", просудите сами.
Након што смо 15 дана безуспешно покушавали да, као неко ко жели да пријави насиље, добијемо саветника на СОС линији Министарства просвете, једино објашњење било је да је по среди технички проблем.
То што је телефон "ћутао" цео један месец, никоме у Министарству није било чудно, па би овај проблем вероватно чекао на решење у недоглед, да акција "Друг није мета" није почела 15. септембра. Тек нашим инсистирањем да се провери исправност ове телефонске линије, ова јединица сазнала је за проблем.
То је први пут за три и по године, од кад постоји телефон, да се тако нешто деси, тврде у Министарству просвете, тачније у Јединици за превенцију насиља. Случајност или не?
Ништа необично?
"Никоме није било необично. Деси се да цео дан телефон не зазвони, јер од кад постоји СОС линија, у септембру имамо свега десетак позива", тврде из Министарства и додају да је, поред септембра, јануар месец када позива готово да нема.
Оно што је занимљиво је да из ове јединице тврде да за пријаву насиља зову њих директно, па се поставља питање чему онда СОС линија, као и да ли ће забринути и уплашен родитељ радије позвати анонимну линију за помоћ или директно неку канцеларију у склопу министарства.
Још чудније је да нам запослени у министарству објашњавају да они који зову за помоћ желе да остану анонимни, а како се саветник не јавља увек, или готово никада, у поруци жртва или родитељ морају да оставе свој број телефона. Све ово може деловати обесхрабрујуће за оног ко би да пријави nasillje.
"То је волонтерски телефон, што значи да те особе раде нормално у школи и тамо дежурају. Дакле, не раде на телефону, тј. нису запослени. Пошто је волонтерски рад у питању, ако нешто искрсне у школи, зна се шта је приоритет", објашњавају нам из ове јединице. Изгледа да СОС линија никоме није.
Педесета срећа
Од преко педесет пута, колико смо покушавали да ступимо у контакт са овом линијом, саветници су нам се јавили укупно три пута, што из министарства користе као једини контра-аргумент, поред техничког проблема, како би нам доказали да телефон функционише - додуше, понекад.
"Није тачно да континуирано не ради. То што сте добили две или три особе вама говори да није тачно да не ради континуирано. Ми смо сад кренули у процедуру да са Телекомом рашчистимо шта се то дешава. Ако Телеком не нађе решење за проблем и ми ћемо скинути банер са сајта", објашњавају из ове јединице.
Чекамо...
Пошто су нас убеђивали да телефон од данас функционише, у жељи да ту информацију и проверимо, замолили смо их да окрену СОС број. Међутим, испоставило се да нису у праву и да број и даље не ради.
И у тренутку писања текста, "сви оператери су били заузети". Да ли ће се најгори сценарио остварити и СОС линија заувек заћутати?