NOVI TARIFNI SISTEM OD 1. OKTOBRA: Cene karata će biti jeftinije skoro duplo!
Od 1. oktobra biće uspostavljen novi tarifni sistem javnog gradskog prevoza, dok će nova mreža linija zaživeti 1. janura 2016. godine, a cene karata biće niže od pet do 45 odsto.
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je na predstavljanju novog tarifnog sistema u Skupštini Beograda, da će taj sistem podrazumevati podelu grada na četiri jasno definisane zone, kao i da će cene karata ubuduće biti niže za većinu građana, pogotovo za one koji koriste prigradski prevoz.
"Gradski prevoz ubuduće će biti optimalniji, efikasniji i jeftiniji", kazao je Mali.
On je dodao da oko 500.000 građana koristi prigradski prevoz, od kojih samo njih 22.000 redovno plaća mesečnu kartu i da se nada da će smanjenje cene karte i novi sistem doprineti da veći broj građana plaća prevoz.
Zona 1
- Kako je rečeno, Zona 1 biće uži centar grada uključujući naselje Braće Jerković, Mirijevo, deo Novog Beograda do Bloka 45 i deo Zemuna (do Saobraćajno tehničke škole), kao i Ustaničku ulicu.
Zona 2
- Zona 2 obuhvatiće šire gradsko područje uključujući Borču, Surčin, Padinsku skelu, Vinču, Beli Potok, Boljevce, Lipovičku šumu, Rtanj i Grocku.
Zona 3
- Zona 3 obuhvatiće Barajevo, deo Grocke, Obrenovac i Sopot, a Zona 4 Lazarevac i Mladenovac.
Novi tarifni sistem će doneti i jeftinije karte za građane prigradskih naselja i uže gradske zone.
Primera radi, nova cena mesečne karte za vožnju u Zoni 1 biće 2.990 dinara, a stara cena, odnosno sadašnja iznosi 3. 275 dinara.
Mesečna karta za Zonu 1 i zonu 2 biće iste- 3275 dinara, dok će u Zoni 3 koštati 3. 275 dinara umesto 3.900, koliko iznosi sada.
Mesecna karta za Zonu 1, 2 i 3 biće 3. 890 dinara, umesto 5.298. a za zone 3 i 4 3.890 umesto 7.044 dinara.
Mesečna karta za sve četiri zone biće 4.990 dinara umesto 7.740 dinara.
Pojedinačna karta za prve dve zone biće ista - 89 dinara, a za vožnju u Zoni 3 i Zoni 4 - 89 umesto 97 dinara.
Nove table na stajalištima
Takođe, predviđene su i nove informacione table na stajalištima, kao i poboljšanje imidža gradskog prevoza, odnosno novi dizajn papirnih kartica sa obeležjima grada, kao i novi dizajn informacionih tabli u bojama zona kojima pripadaju.
Plaćanje će biti moguće i putem mobilnog telefona, u slučaju da građani zaborave da ponesu Bus plus kartice, kao i preko beskontaktnih platnih kartica.
Mali je istakao i da će od 1. januara naredne godine biti uspostavljena nova mreža linija, neke će biti skraćene, pojedine produžene, a biće napravljeni i novi terminusi.
"Svi autobusi će od 1. januara imati klima uređaje, video nazdoz, wi-fi, brojače putnika, a autobusi na istoj liniji biće iste boje", rekao je Mali.
On je podsetio da će do kraja godine biti potpisani ugovori sa privatnim prevoznicima za narednih deset godina. "Svesni smo da problema javnog gradskog prevoza. Slušali smo građane nekoliko meseci u nazad kako bismo napravili sistemsko i održivo rešenje", istakao je gradonačelnik.
Gradski menadžer Goran Vesić rekao je da će uvođenje novog tarifnog sistema ukinuti diskriminatorski odnos prema građanima iz prigradskih naselja nasleđen od prethodne vlasti.
Cene karata bile bezobrazno visoke
On je dodao i da je ovo ispunjenje predizbornih obećanja. "Sa ponosom možemo da kažemo da smo ispunili obećanje da ćemo sniziti cene karata koje su bile bezobrazno visoke, posebno za prigradski prevoz", rekao je Vesić.
On je istakao i da se više neće dešavati da građani za istu liniju plaćaju različitu cenu karte, u zavisnosti od toga da li se voze vozilima GSP-a, Laste, ili privatnih prevoznika.
Prodekan Saobraćajnog fakulteta Slaven Tica rekao je da je novi tarifni sistem realan i u potpunosti usklađen sa potrebama građana, kao i da najavljena reforma sistema javnog gradskog prevoza ne isključuje izgradnju metroa.
Pogledajte i: