НОВИ ТАРИФНИ СИСТЕМ ОД 1. ОКТОБРА: Цене карата ће бити јефтиније скоро дупло!
Од 1. октобра биће успостављен нови тарифни систем јавног градског превоза, док ће нова мрежа линија заживети 1. јанура 2016. године, а цене карата биће ниже од пет до 45 одсто.
Градоначелник Београда Синиша Мали рекао је на представљању новог тарифног система у Скупштини Београда, да ће тај систем подразумевати поделу града на четири јасно дефинисане зоне, као и да ће цене карата убудуће бити ниже за већину грађана, поготово за оне који користе приградски превоз.
"Градски превоз убудуће ће бити оптималнији, ефикаснији и јефтинији", казао је Мали.
Он је додао да око 500.000 грађана користи приградски превоз, од којих само њих 22.000 редовно плаћа месечну карту и да се нада да ће смањење цене карте и нови систем допринети да већи број грађана плаћа превоз.
Зона 1
- Како је речено, Зона 1 биће ужи центар града укључујући насеље Браће Јерковић, Миријево, део Новог Београда до Блока 45 и део Земуна (до Саобраћајно техничке школе), као и Устаничку улицу.
Зона 2
- Зона 2 обухватиће шире градско подручје укључујући Борчу, Сурчин, Падинску скелу, Винчу, Бели Поток, Бољевце, Липовичку шуму, Ртањ и Гроцку.
Зона 3
- Зона 3 обухватиће Барајево, део Гроцке, Обреновац и Сопот, а Зона 4 Лазаревац и Младеновац.
Нови тарифни систем ће донети и јефтиније карте за грађане приградских насеља и уже градске зоне.
Примера ради, нова цена месечне карте за вожњу у Зони 1 биће 2.990 динара, а стара цена, односно садашња износи 3. 275 динара.
Месечна карта за Зону 1 и зону 2 биће исте- 3275 динара, док ће у Зони 3 коштати 3. 275 динара уместо 3.900, колико износи сада.
Месецна карта за Зону 1, 2 и 3 биће 3. 890 динара, уместо 5.298. а за зоне 3 и 4 3.890 уместо 7.044 динара.
Месечна карта за све четири зоне биће 4.990 динара уместо 7.740 динара.
Појединачна карта за прве две зоне биће иста - 89 динара, а за вожњу у Зони 3 и Зони 4 - 89 уместо 97 динара.
Нове табле на стајалиштима
Такође, предвиђене су и нове информационе табле на стајалиштима, као и побољшање имиџа градског превоза, односно нови дизајн папирних картица са обележјима града, као и нови дизајн информационих табли у бојама зона којима припадају.
Плаћање ће бити могуће и путем мобилног телефона, у случају да грађани забораве да понесу Бус плус картице, као и преко бесконтактних платних картица.
Мали је истакао и да ће од 1. јануара наредне године бити успостављена нова мрежа линија, неке ће бити скраћене, поједине продужене, а биће направљени и нови терминуси.
"Сви аутобуси ће од 1. јануара имати клима уређаје, видео наздоз, wi-fi, бројаче путника, а аутобуси на истој линији биће исте боје", рекао је Мали.
Он је подсетио да ће до краја године бити потписани уговори са приватним превозницима за наредних десет година. "Свесни смо да проблема јавног градског превоза. Слушали смо грађане неколико месеци у назад како бисмо направили системско и одрживо решење", истакао је градоначелник.
Градски менаџер Горан Весић рекао је да ће увођење новог тарифног система укинути дискриминаторски однос према грађанима из приградских насеља наслеђен од претходне власти.
Цене карата биле безобразно високе
Он је додао и да је ово испуњење предизборних обећања. "Са поносом можемо да кажемо да смо испунили обећање да ћемо снизити цене карата које су биле безобразно високе, посебно за приградски превоз", рекао је Весић.
Он је истакао и да се више неће дешавати да грађани за исту линију плаћају различиту цену карте, у зависности од тога да ли се возе возилима ГСП-а, Ласте, или приватних превозника.
Продекан Саобраћајног факултета Славен Тица рекао је да је нови тарифни систем реалан и у потпуности усклађен са потребама грађана, као и да најављена реформа система јавног градског превоза не искључује изградњу метроа.
Погледајте и: