O OVOME NISTE RAZMIŠLJALI: Šta se dešava kad putnik UMRE u avionu?
Da li ste nekada razmišljali šta posada radi kada putnik premine u avionu?
Da krenemo od početka: šta posada radi u slučajevima kada putniku pozli ili umire dok je u vazduhu? Odgovor je jednostavan, otkrio je jedan pilot:
-Prvo pitamo da li je neko od putnika doktor. A ako putnik umire, slećemo i trudimo se da ga spasimo.
Gde će sleteti avion, zavisi od toga gde mu je putanja.
-Ako je u pitanju domaći let, sletećemo na najbliži aerodrom i pokušaćemo da mu obezbedimo medicinsku pomoć. Ako je u pitanju internacionalni let, probaćemo da mu pružimo pomoć u avionu dok se ne približimo bilo kom američkom aerodromu. Mnogo manje papirologije ima ako smo u Sjedinjenim američkim državama.
Šta se dešava ako putniku nema spasa?
Samo da razjasnimo: niko tehnički ne može da „umre“ u avionu. Zbog pravnih razloga, posada ne može zvanično da potvrdi smrt. Aviokompanije vrlo ozbiljno sankcionišu doktore koji tako nešto urade na letu. Nažalost, zakon je takav. Ipak, ako je osoba umrla, let mora da se nastavi, a na posadi je da smisli gde će da odloži telo.
Najverovatnije će leš ostati na sedištu dok avion ne sleti
Zapravo ne postoji set pravila kako postupati sa leševima na letovima, tako da procedura varira od aviokompanije do aviokompanije.
A kako ovo nije uobičajen problem, kao što je na primer, tuča i svađa oko sedišta, većina posade ne zna proceduru napamet. Zapravo, najčešći odgovor koji ćete dobiti od pilota i posade je:
-Moram da proverim u uputstvu.
Prema njegovim rečima, ljudi koji su umrli su uglavnom ostajali na svojim sedištima dok avion ne sleti, a onda medicinsko osoblje ukloni telo. Najčešće, telo je prekriveno ćebetom, tako da putnici ne gledaju u leš tokom leta, mada neke aviokompanije imaju i vreće za tela.
OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Kako da naplatite pocepane pantalone od GSP?
Gde premeštaju tela?
U nekim slučajevima, telo se premešta u biznis ili prvu klasu, pošto su tu sedišta komfornija i ima više prostora.
Ako nema mesta za leš, a odluka je da se pomeri sa svog sedišta, posada ima vrlo kreativna rešenja. Tela ipak ne smeju da se stavljaju u toalete, ali mogu da se odlože u blizini.
-Jedna gospođa je umrla na letu mog kolege -rekao je jedan pilot – Posada je ostavila na podu između dva kupatila, uvila u par ćebadi, i rekla svima da su lavaboi van upotrebe.
Šta je sa "odeljkom za leševe" za koji smo čuli ?
Prostor za leševe nije urbana legenda . Singapore Airlines je imao flotu od A340-500 aviona koji su leteli iz Singapura do Nevarka , svaki opremljen specijalnim pregradama za leševe (pod pretpostavkom da je kabina bila puna). Međutim, Singapur zaustavio te letove u 2013. i prodao avion , tako da odeljka za leševe više nema.
Koliko često se desi da neko umre u avionu ?
Vrlo, vrlo retko. Prema MedAire , kompaniji koja se bavi avio-pozivima u okviru medicinske hitne pomoći, od skoro 20.000 poziva primljenih u 2010. godini samo 93 se smrtno završilo. I to među bukvalno milijardama ljudi koji lete svake godine . Tako da se verovatno nikada neće desiti na vašem letu .
Ali, možda se i desilo, a vi niste ni znali. U cilju očuvanja smirenosti, avio posada retko kada kaže bilo kom putniku da je neko umro. Možda putnik pored vas, koji neće da se podigne da biste otišli u toalet, nije nevaspitan, nego jednostavno – mrtav.