OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Kako da naplatite pocepane pantalone od GSP?
"Ušla sam u autobus 33 u Jovana Avakumovića, do Slavije. Otkucala kartu i sela. I "dobila nervni slom" jer je iz sedišta, na kojem je bio odvaljen tapacirani deo, štrčao šraf koji mi je pocepao pantalone", ispričala je jedna Beograđanka.
Vozač informisan, sedište i autobus uslikani, prijavljeno dispečeru. Vozilo je povučeno iz saobraćaja, prijava poslata odeljenju GSP za žalbe građana. Posle mesec i kusur dana stiže obaveštenje: "Dobro jutro. Razmotrili smo vašu žalbu i odobrili vam novac u visini sume koju ste tražili. Ukoliko vam je to u redu, rešenje će potpisati naredne nedelje direktor i pozvaćemo vas da preuzmete uplatu". I sve ovo zato što su mi svi putnici u autobusu rekli "džaba se žalite - nema od toga ništa", a vozač - da nikad nije čuo da nekom refundiraju novac za oštećene stvari", priča sugrađanka koja veruje da žalbe imaju smisla i da se "sve može, ako se pritisne sistem".
I ne samo za pocepane pantalone, uporni će i za fleku ili mrlju na garderobi, oštećenu cipelu, od GSP dobiti odštetu. I nije stvar u pritisku, već u pravu putnika i obavezi prevoznika. Kako za Večernje novosti kažu u najvećem gradskom prevozniku u Beogradu, kao što su putnici osigurani od povreda, tako imaju pravo i na nadoknadu materijalne štete na garderobi ili stvarima nastale u vozilima GSP.
"Kao i u svim drugim segmentima, i u ovom vodimo računa o interesima korisnika svoje usluge. Iz tog razloga formirana je posebna komisija koja se bavi utvrđivanjem materijalne štete nastale na garderobi i stvarima putnika u vozilima našeg preduzeća", objašnjavaju u GSP "Beograd". - U slučajevima pozitivnog rešenja, odlukom direktora, isplaćuje se novac oštećenim putnicima.
Važno je napomenuti da je, prilikom utvrđivanja eventualne štete, oštećeni putnik u obavezi da uz zahtev za odštetu priloži i dokaz o plaćenoj usluzi prevoza.
"Putnici se uglavnom javljaju sa žalbama o pocepanim stvarima, oštećenoj obući i, eventualno, zaprljanoj garderobi. Bilo je specifičnih slučajeva kada su pojedini putnici pokušavali da naplate "lister" odelo, iako šteta nije bila pričinjena u našem vozilu", dodaju u GSP. - Dešava se da putnik zaboravi da evidentira u kojem vozilu je došlo do oštećenja, a, kao što je poznato, u sistemu javnog prevoza rade i vozila privatnika. Za njih GSP nije nadležan.