ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Како да наплатите поцепане панталоне од ГСП?
"Ушла сам у аутобус 33 у Јована Авакумовића, до Славије. Откуцала карту и села. И "добила нервни слом" јер је из седишта, на којем је био одваљен тапацирани део, штрчао шраф који ми је поцепао панталоне", испричала је једна Београђанка.
Возач информисан, седиште и аутобус усликани, пријављено диспечеру. Возило је повучено из саобраћаја, пријава послата одељењу ГСП за жалбе грађана. После месец и кусур дана стиже обавештење: "Добро јутро. Размотрили смо вашу жалбу и одобрили вам новац у висини суме коју сте тражили. Уколико вам је то у реду, решење ће потписати наредне недеље директор и позваћемо вас да преузмете уплату". И све ово зато што су ми сви путници у аутобусу рекли "џаба се жалите - нема од тога ништа", а возач - да никад није чуо да неком рефундирају новац за оштећене ствари", прича суграђанка која верује да жалбе имају смисла и да се "све може, ако се притисне систем".
И не само за поцепане панталоне, упорни ће и за флеку или мрљу на гардероби, оштећену ципелу, од ГСП добити одштету. И није ствар у притиску, већ у праву путника и обавези превозника. Како за Вечерње новости кажу у највећем градском превознику у Београду, као што су путници осигурани од повреда, тако имају право и на надокнаду материјалне штете на гардероби или стварима настале у возилима ГСП.
"Као и у свим другим сегментима, и у овом водимо рачуна о интересима корисника своје услуге. Из тог разлога формирана је посебна комисија која се бави утврђивањем материјалне штете настале на гардероби и стварима путника у возилима нашег предузећа", објашњавају у ГСП "Београд". - У случајевима позитивног решења, одлуком директора, исплаћује се новац оштећеним путницима.
Важно је напоменути да је, приликом утврђивања евентуалне штете, оштећени путник у обавези да уз захтев за одштету приложи и доказ о плаћеној услузи превоза.
"Путници се углавном јављају са жалбама о поцепаним стварима, оштећеној обући и, евентуално, запрљаној гардероби. Било је специфичних случајева када су поједини путници покушавали да наплате "листер" одело, иако штета није била причињена у нашем возилу", додају у ГСП. - Дешава се да путник заборави да евидентира у којем возилу је дошло до оштећења, а, као што је познато, у систему јавног превоза раде и возила приватника. За њих ГСП није надлежан.