OD SLEDEĆE GODINE AUTOPUTEM NA MORE: Izgradnja Koridora 10 privodi se kraju
Nazire se siguran kraj gradnje Koridora 10 kroz Srbiju
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da se nazire siguran kraj gradnje Koridora 10 kroz Srbiju, da će najduži tunel u izgradnji u Srbiji - Manajle od 1,8 km biti probijen u junu, kao i da će najteža deonica kroz Grdeličku klisuru biti završena u prvom kvartalu 2017.
Mihajlović je nakon obilaska radova na deonici Caričina dolina - Vladičin Han i tunela Predejane, koji je probijen krajem aprila, rekla povodom Dana pobede 9. maja da je privođenje kraju gradnje Korodora 10 o kome se govori već 30 godina pobeda svih građana Srbije.
Na trasi Koridora 10 na jugu Srbije, ka Makedonskoj granici, ostalo je da se izgradi autoput na još oko 34 kilometra.
OFARBAN U BOJE SRPSKE ZASTAVE! Ovu relaciju imaće novi avion Er Srbije erbas A330!
Ostalo je da se završi deonice Grdelica-Caričina Dolina-Vladičin Han u dužini od 26,3 km i Srpska Kuća - Levosoje u dužini od osam kilometara.
Na delu od Grdelice do Vladičinog Hana nalaziće se, zajedno sa paralelnim putevima, ukupno 108 mostova, od čega na glavnoj denonici tridesetak.
- Ovo je za Srbiju veoma važan infrastrukturni projekat, nismo slučajno ovde. Danas je Dan pobede i Dan Evrope, ovo je najvažniji infrastrukturni projekat u Srbiji - Koridor 10. Nazire se siguran kraj odnosno završetak ovog velikog infrastrukturnog projekta i nema više pitanja da li će biti završen, kako smo obećali tako i završavamo - izjavila je Mihajlović.
SRPSKA TUGA: Radnici u Idei ne mogu da kupe ni kiflu za topli obrok, ali to nije sve! (FOTO)
Prema njenim rečima, Grdelička klisura će biti završena u prvom kvartalu 2017, kako je i najavljeno, dok će druge deonice biti završene do kraja ove godine, među kojima Srpska Kuća - Levosoje.
Ona je naglasila da su angažovane domaće firme i da je cilj vlade da one budu i glavni izvođači radova u narednom periodu.
Mihajlović je kazala, obilazeći mostove u izgradnji preko Južne Morave na trasi Koridora 10 da je deonica Caričina dolina - Vladičin Han jedna od najtežih za gradnju.
Ministarka je rekla da je na tunelu Predajane koji je dugačak 1.085 metara radilo 190 domaćih radnika, kao i da je tunel probijen 20. aprila, ali da nije htela tada da obilazi gradilište pošto je bila u jeku predizborna kampanja.
NAJSKUPLJI GRAD ZA ŽIVOT: Hrana u ovom gradu je paprenija nego u Beogradu
Ona je dodala da su tu bile angažovane četiri domaće firme.
- U junu ćemo probiti i najduži tunel na Koridoru 10 Manajle od 1,8 kilometara - naglasila je Mihajlović i podvukla da ova vlada završava taj infrastrukturni projekat upravo onako kako je i najavljeno.
Kako je rekla, u prethodne dve godine sadašnja vlada je iza sebe ostavila više od 100 kilometara autoputeva, 276 mostova i druge infrastrukturne objekte.
Direktor Koridora Srbije Dmitrar Ðurović je rekao novinarima da se na potezu od Grdelice do Vladičnog Hana, zajedno sa paralelnim putevima, gradi čak 108 mostova.
LETUJTE U GRČKOJ ZA 39 EVRA: Otkrivamo vam kako!
- Bez mostova i tunela nema ni autoputa, a čija je izgradnja veoma važna za infrastrukturni razvoj zemlje - naglasio je Ðurović.
On je kazao da će tunel Predejane imati najsavremenijiu opremu, kao i da je na tunelu Manajle ostalo da se probije još oko 180 metara.
Šef Evropske investicione banke u Srbiji Andreas Beikos je kazao da je ta banka 2009. potpisala ugovor za kreditiranje Koridora 10 u ukupnoj vrednosti 314 miliona evra i da je Srbija do sada povukla 86 miliona.
SKADARLIJA NA IZVOL`TE: Turistički dragulj Beograda svečano diže svoju zastavu
- Ovo je deo panevropskog Koridora 10 i zato su ti projekti veoma važni - naglasio je Beikos dodajući da će Koridor 10 povezati Srbiju sa okolnim zemljama.
On je dodao da EIB finansira gradnju tunela Predejane sa 15 milona evra.
Vlasnik firme Consortium Alliance X Valentin Trašlijev je kazao da je na toj deonici angažovano 350 radnika - pola srpskih pola bugarskih.
U ŽELEZARI UPALILI I DRUGU PEĆ: Tržište se poboljšava, želimo da iskoristimo benefite
On je dodao da će tunel Predejane biti završen u roku, kao i da je to jedan od najtežih objekata koje je ta kompanija uradila od ukupno 120 kilometara tunela do sada.
Trašlijev je zahvalio Mihajlovićki na odličnoj saradnji u realizaciji tog projekta.