ОД СЛЕДЕЋЕ ГОДИНЕ АУТОПУТЕМ НА МОРЕ: Изградња Коридора 10 приводи се крају
Назире се сигуран крај градње Коридора 10 кроз Србију
Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да се назире сигуран крај градње Коридора 10 кроз Србију, да ће најдужи тунел у изградњи у Србији - Манајле од 1,8 км бити пробијен у јуну, као и да ће најтежа деоница кроз Грделичку клисуру бити завршена у првом кварталу 2017.
Михајловић је након обиласка радова на деоници Царичина долина - Владичин Хан и тунела Предејане, који је пробијен крајем априла, рекла поводом Дана победе 9. маја да је привођење крају градње Кородора 10 о коме се говори већ 30 година победа свих грађана Србије.
На траси Коридора 10 на југу Србије, ка Македонској граници, остало је да се изгради аутопут на још око 34 километра.
ОФАРБАН У БОЈЕ СРПСКЕ ЗАСТАВЕ! Ову релацију имаће нови авион Ер Србије ербас А330!
Остало је да се заврши деонице Грделица-Царичина Долина-Владичин Хан у дужини од 26,3 км и Српска Кућа - Левосоје у дужини од осам километара.
На делу од Грделице до Владичиног Хана налазиће се, заједно са паралелним путевима, укупно 108 мостова, од чега на главној деноници тридесетак.
- Ово је за Србију веома важан инфраструктурни пројекат, нисмо случајно овде. Данас је Дан победе и Дан Европе, ово је најважнији инфраструктурни пројекат у Србији - Коридор 10. Назире се сигуран крај односно завршетак овог великог инфраструктурног пројекта и нема више питања да ли ће бити завршен, како смо обећали тако и завршавамо - изјавила је Михајловић.
СРПСКА ТУГА: Радници у Идеи не могу да купе ни кифлу за топли оброк, али то није све! (ФОТО)
Према њеним речима, Грделичка клисура ће бити завршена у првом кварталу 2017, како је и најављено, док ће друге деонице бити завршене до краја ове године, међу којима Српска Кућа - Левосоје.
Она је нагласила да су ангажоване домаће фирме и да је циљ владе да оне буду и главни извођачи радова у наредном периоду.
Михајловић је казала, обилазећи мостове у изградњи преко Јужне Мораве на траси Коридора 10 да је деоница Царичина долина - Владичин Хан једна од најтежих за градњу.
Министарка је рекла да је на тунелу Предајане који је дугачак 1.085 метара радило 190 домаћих радника, као и да је тунел пробијен 20. априла, али да није хтела тада да обилази градилиште пошто је била у јеку предизборна кампања.
НАЈСКУПЉИ ГРАД ЗА ЖИВОТ: Храна у овом граду је папренија него у Београду
Она је додала да су ту биле ангажоване четири домаће фирме.
- У јуну ћемо пробити и најдужи тунел на Коридору 10 Манајле од 1,8 километара - нагласила је Михајловић и подвукла да ова влада завршава тај инфраструктурни пројекат управо онако како је и најављено.
Како је рекла, у претходне две године садашња влада је иза себе оставила више од 100 километара аутопутева, 276 мостова и друге инфраструктурне објекте.
Директор Коридора Србије Дмитрар Ђуровић је рекао новинарима да се на потезу од Грделице до Владичног Хана, заједно са паралелним путевима, гради чак 108 мостова.
ЛЕТУЈТЕ У ГРЧКОЈ ЗА 39 ЕВРА: Откривамо вам како!
- Без мостова и тунела нема ни аутопута, а чија је изградња веома важна за инфраструктурни развој земље - нагласио је Ђуровић.
Он је казао да ће тунел Предејане имати најсавременијиу опрему, као и да је на тунелу Манајле остало да се пробије још око 180 метара.
Шеф Европске инвестиционе банке у Србији Андреас Беикос је казао да је та банка 2009. потписала уговор за кредитирање Коридора 10 у укупној вредности 314 милиона евра и да је Србија до сада повукла 86 милиона.
СКАДАРЛИЈА НА ИЗВОЛ`ТЕ: Туристички драгуљ Београда свечано диже своју заставу
- Ово је део паневропског Коридора 10 и зато су ти пројекти веома важни - нагласио је Беикос додајући да ће Коридор 10 повезати Србију са околним земљама.
Он је додао да ЕИБ финансира градњу тунела Предејане са 15 милона евра.
Власник фирме Цонсортиум Alliance X Валентин Трашлијев је казао да је на тој деоници ангажовано 350 радника - пола српских пола бугарских.
У ЖЕЛЕЗАРИ УПАЛИЛИ И ДРУГУ ПЕЋ: Тржиште се побољшава, желимо да искористимо бенефите
Он је додао да ће тунел Предејане бити завршен у року, као и да је то један од најтежих објеката које је та компанија урадила од укупно 120 километара тунела до сада.
Трашлијев је захвалио Михајловићки на одличној сарадњи у реализацији тог пројекта.