GRČ, SMRT I ŽIVOT: Otvorena izložba crteža akademika Vladimira Veličkovića
Više od pet decenija, Veličković u svojim slikama, crtežima, grafikama i objektima projektuje ekstremne vizije tragične smrti, osujećenog bega i stanja egzistencijalnog grča.
Intuitivno oko umetnika neprestano prati pojave koje deformišu telo naše planete, pa se to vidi i na izloženim crtežima.
Galerija Grafički kolektiv sinoć je bila mala da bi primila posetioce koji su došli da pogledaju izložbu srpskog i francuskog akademika Vladimira Veličkovića.
Crteži koji su predstavljeni na postavci pod nazivom "Vladimir Veličković, Crteži iz 1962-1998" su iz kolekcije porodice Banićević, a u prisustvu autora otvorila je istoričarka umetnosti Irina Subotić.
Ona je rekla da izložba predstavlja gotovo retrospektivni pregled rada poznatog umetnika jer obuhvata dela iz 60-ih, 70-ih i 80-ih godina prošlog veka.
Subotić je dodala da se u delima vidi rukopisna umešnost poznatog umetnika sa retkim umetanjem boje što je karakteristično za njegov rad.
Veličković je u Galeriji Grafički kolektiv započeo svoju karijeru, dobitnik je nagrade Veliki pečat, poklonio joj je kolekciju svojih crteža. Poslednji put je tu izlagao pre šest godina.
Prepoznavši etički i estetski potencijal umetnosti Vladimira Veličkovića, Bosiljka i Dušan Banićević, mladi par iz Beograda, započeli su misiju pasioniranog kolekcioniranja crteža poznatog umetnika. Njihova izuzetna zbirka danas ima dvadesetak njegovih crteža koji obuhvataju nekoliko stvaralačkih faza.
Ekspresivnost linije u Veličkovićevim crtežima dovedena je do maksimuma u širokom rasponu kvalitativnih identiteta: gipka linija udova, oštra linija sečiva, preteća linija kandže i kljuna, ritmička linija mahnitog pokreta, neraspletivo klupko linija anksiozosnosti.
Crteži s početka šezdesetih godina pokazuju uticaj studioznog dijaloga sa delima starih majstora i sveže pouke iz radionice Krste Hegedušića, kao i osetnu bliskost sa grupom Medijala.
Pročitajte i: