ГРЧ, СМРТ И ЖИВОТ: Отворена изложба цртежа академика Владимира Величковића
Више од пет деценија, Величковић у својим сликама, цртежима, графикама и објектима пројектује екстремне визије трагичне смрти, осујећеног бега и стања егзистенцијалног грча.
Интуитивно око уметника непрестано прати појаве које деформишу тело наше планете, па се то види и на изложеним цртежима.
Галерија Графички колектив синоћ је била мала да би примила посетиоце који су дошли да погледају изложбу српског и француског академика Владимира Величковића.
Цртежи који су представљени на поставци под називом "Владимир Величковић, Цртежи из 1962-1998" су из колекције породице Банићевић, а у присуству аутора отворила је историчарка уметности Ирина Суботић.
Она је рекла да изложба представља готово ретроспективни преглед рада познатог уметника јер обухвата дела из 60-их, 70-их и 80-их година прошлог века.
Суботић је додала да се у делима види рукописна умешност познатог уметника са ретким уметањем боје што је карактеристично за његов рад.
Величковић је у Галерији Графички колектив започео своју каријеру, добитник је награде Велики печат, поклонио јој је колекцију својих цртежа. Последњи пут је ту излагао пре шест година.
Препознавши етички и естетски потенцијал уметности Владимира Величковића, Босиљка и Душан Банићевић, млади пар из Београда, започели су мисију пасионираног колекционирања цртежа познатог уметника. Њихова изузетна збирка данас има двадесетак његових цртежа који обухватају неколико стваралачких фаза.
Експресивност линије у Величковићевим цртежима доведена је до максимума у широком распону квалитативних идентитета: гипка линија удова, оштра линија сечива, претећа линија канџе и кљуна, ритмичка линија махнитог покрета, нерасплетиво клупко линија анксиозосности.
Цртежи с почетка шездесетих година показују утицај студиозног дијалога са делима старих мајстора и свеже поуке из радионице Крсте Хегедушића, као и осетну блискост са групом Медијала.
Прочитајте и: