Ovaj evropski grad prvi UKLANJA SVE REKLAME sa ulica!
Jedan grad u Francuskoj odlučio je da počisti sve reklamne panoe i bilborde i na njihovom mestu posadi drveće
GRENOBL - Gradske vlasti u Grenoblu, na čelu sa gradonačelnikom koji se zalaže za ekologiju, odlučile su da sa ulica uklone sve reklamne panoe i da umesto njih zasade drveće, što u Evropi dosad nije viđeno.
Gradska uprava je juče saopštila da neće obnoviti ugovor sa reklamnom kompanijom "JCDeko", preneli su lokalni mediji.
"Odlučili smo da oslobodimo reklama javni prostor u Grenoblu i da razvijemo prostor za javno izražavanje", precizira se u saopštenju.
To znači da će iz javnog prostora u Grenoblu nestati svih 326 reklamnih panoa, od kojih 227 srednjeg formata, 20 stubova i 64 bilborda površine od osam kvadratnih metara, koji su do sada zauzimali ukupno 2.051 kvadratnih metara javnog prostora, navodi francuski dnevnik "Ekspres" (L''Express).
Demontiranje će trajati četiri meseca, a reklame će, za sada, biti zadržane samo na nadstrešnicama na autobuskim stanicama.
Umesto demontiranih panoa, metropola u ronsko-alpskom regionu obećava da će zasaditi "50-ak mladica do proleća".
Počev od januara, gradske vlasti će se, takođe, sastati sa lokalnim akterima u oblasti kulture radi dogovora o najboljim lokacijama za sađenje, kako bi se ostavilo više prostora za slobodno, kulturno i gradsko oglašavanje.
Uklanjanje reklama sa gradskih ulica bilo je obećanje koje je sadašnji gradonačelnik Erik Piol, iz redova stranke Evropa-Ekologija-Zeleni (EELV), dao tokom kampanje uoči lokalnih izbora prošle godine, a ujedno je i "evropska premijera", navode gradske vlasti.
Do sada se samo brazilski grad Sao Paulo usudio da sa svojih ulica "protera" reklame, podseća francuski list.
Manjak novca u gradskoj kasi koji će uslediti kao rezultat ovog poteza biće, kako kaže gradonačelnik Grenbola, "umnogome nadomešćen već ušteđenim budžetskim sredstvima".
"Samo između 2013. i 2014. godine, grad je smanjio svoj budžet za više od 190.000 evra", navodi se u saopštenju gradske uprave.
Pred naglim padom prihoda od tradicionalnih reklama, naročito imajući u vidu konkurenciju u obliku Interneta, sredstva od 600.000 evra koja je grad dobijao u okviru ugovora od 2004. do 2014. godine sada bi, u slučaju produženja ugovora, opala na sumu od 100.000 do 150.000 evra, napominje uprava Grenobla.
Pročitajte i:
Evo koliko milijardi će Rusija izgubiti zbog sankcija, a koliko zbog pada cena nafte