Овај европски град први УКЛАЊА СВЕ РЕКЛАМЕ са улица!
Један град у Француској одлучио је да почисти све рекламне паное и билборде и на њиховом месту посади дрвеће
ГРЕНОБЛ - Градске власти у Греноблу, на челу са градоначелником који се залаже за екологију, одлучиле су да са улица уклоне све рекламне паное и да уместо њих засаде дрвеће, што у Европи досад није виђено.
Градска управа је јуче саопштила да неће обновити уговор са рекламном компанијом "ЈЦДеко", пренели су локални медији.
"Одлучили смо да ослободимо реклама јавни простор у Греноблу и да развијемо простор за јавно изражавање", прецизира се у саопштењу.
То значи да ће из јавног простора у Греноблу нестати свих 326 рекламних паноа, од којих 227 средњег формата, 20 стубова и 64 билборда површине од осам квадратних метара, који су до сада заузимали укупно 2.051 квадратних метара јавног простора, наводи француски дневник "Експрес" (L''Express).
Демонтирање ће трајати четири месеца, а рекламе ће, за сада, бити задржане само на надстрешницама на аутобуским станицама.
Уместо демонтираних паноа, метропола у ронско-алпском региону обећава да ће засадити "50-ак младица до пролећа".
Почев од јануара, градске власти ће се, такође, састати са локалним актерима у области културе ради договора о најбољим локацијама за сађење, како би се оставило више простора за слободно, културно и градско оглашавање.
Уклањање реклама са градских улица било је обећање које је садашњи градоначелник Ерик Пиол, из редова странке Европа-Екологија-Зелени (ЕЕЛВ), дао током кампање уочи локалних избора прошле године, а уједно је и "европска премијера", наводе градске власти.
До сада се само бразилски град Сао Пауло усудио да са својих улица "протера" рекламе, подсећа француски лист.
Мањак новца у градској каси који ће уследити као резултат овог потеза биће, како каже градоначелник Гренбола, "умногоме надомешћен већ уштеђеним буџетским средствима".
"Само између 2013. и 2014. године, град је смањио свој буџет за више од 190.000 евра", наводи се у саопштењу градске управе.
Пред наглим падом прихода од традиционалних реклама, нарочито имајући у виду конкуренцију у облику Интернета, средства од 600.000 евра која је град добијао у оквиру уговора од 2004. до 2014. године сада би, у случају продужења уговора, опала на суму од 100.000 до 150.000 евра, напомиње управа Гренобла.
Прочитајте и:
Ево колико милијарди ће Русија изгубити због санкција, а колико због пада цена нафте