OVO RADE NAMERNO: Vozači su svesni da prave ove PREKRŠAJE, ali nisu svesni MOGUĆIH POSLEDICA
Mnogi to čine, nekad iz bahatosti, nekad iz nedovoljne svesti o opasnostima.
Stručnjaci i nadležni organi često ističu da bi saobraćajna kultura vozača u Srbiji mogla i morala da se podigne na viši nivo i da nepoštovanje saobraćajnih propisa nije nimalo retka pojava na putevima u našoj zemlji.
Nedavno smo pisali o prekršajima koje čak i iskusni vozači prave iz neznanja (pogledajte OVDE), a opšte je poznato da mnogi krše i ona pravila koja dobro poznaju, ne shvatajući koliko to može da bude opasno, ili, čak, iz čiste bahatosti.
Predavač u auto školi "Vladica", Slavica Gazdić, navodi da bahti vozači, primera radi, vrlo često ne poštuju prvenstvo prolaza na raskrsnicama, čak i ako znaju pravila, a da se često i uključuju u saobraćaj na nepropisan način.
- Ljudi žure, nervozni su i nestrpljivi, ali nisu svesni da ugrožavaju i svoju, a i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Osim nepoštovanja prednosti na raskrsnicama, vozači često ne žele da propuste autobuse javnog prevoza kada pokušavaju da se uključe u saobraćaj polazeći sa stajališta na kojem primaju putnike, iako u toj situaciji po pravilu moraju da stanu - kaže naša sagovornica.
Ona navodi da ima i situacija kada vozači svesno krše određena pravila, ali ne iz bahatosti, već zato što smatraju da u određenim situacijama to i nije bitno.
- Na primer, mnogi ne uključuju pokazivače pravca prilikom skretanja ili obilaženja u malim i slabo prometnim ulicama, ali to je opasno jer takvo ponašanje onda pređe u naviku, pa se žmigavci ne uključuju ni onda kada je zaista neophodno. Takođe, mnogi imaju običaj da namerno voze jednosmernom ulicom u suprotnom pravcu, jer im je tuda najlakše da prođu ne bi li što brže stigli do željenog odredišta - navodi Gazdićeva.
Ona napominje da među česte namerne prekršaje spada i nepoštovanje ograničenja brzine, i da vozači često daju sebi za pravo da sami odrede koja je brzina adekvatna, budući da po pravilu smatraju ograničenja prestrogim.
- Obično misle da treba da se vozi duplo brže, a nisu svesni da postoji niz faktora zbog kojih se brzina ograničava, kao što su bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju, kvaliteta puta, i drugi - kaće naša sagovornica.
Pročitajte OVDE o velikom skandalu u Nemačkoj: Opel optužen za prevaru, zato što...