PANEL NA WEEKEND MEDIA FESTIVAL-u: Velike oči malih potrošača - šta nam deca gledaju
Ovogodišnje osmo izdanje Weekend Media Festivala još jednom će okupiti vodeće stručnjake u komunikacijskoj industriji i poslovnom svetu, predstaviti nove „pokretače“, trendove i pružiti nove poglede na posao.
Jedan od zanimljivijih panela ovogodišnjeg Weekend Media Festival-u biće svakako onaj pod nazivom Velike oči malih potrošača – što nam deca gledaju.
Na njemu će učestvovati doc.dr.sc. Darija Vranešić Bender, klinički nutricionista sa Odseka za kliničku prehranu KBC-a Zagreb, Olivera Međugorac, predsednica Koordinacija hrane i pića unutar HUP – Udruženja prehrambene industrije i poljoprivrede, Mario Fraculj, predsednik Odbora za regulaciju i samoregulaciju HURA-e i Ivan Gale, direktor sektora prodaje RTL-a.
Proizvođači još 2007. dobrovoljno preuzeli ulogu u sprečavanju gojaznosti
Posebnost ovog panela je u tome što će po prvi puta na WMF-u stručnjaci iz svih povezanih industrija raspravljati o vrlo aktualnoj problematici prekomerne težine kod dece u Evropi i svetu, odnosno značajnoj ulozi prehrambene industrije u njenom sprečavanju.
Najveći evropski proizvođači hrane i pića još 2007. godine dobrovoljno su preuzeli nekoliko obaveza i aktivnu ulogu u sprečavanju prekomerne težine kod dece, a u skladu s Globalnom strategijom Svetske zdravstvene organizacije o ishrani, fizičkoj aktivnosti i zdravlju iz 2004.
Ovaj najpoznatiji okvir samoregulacije prehrambenih kompanija pod nazivom EU Pledge danas okuplja 21 međunarodnu prehrambenu kompaniju, predstavljajući više od 80 posto oglašavanja hrane i pića u okviru EU.
Kompanije potpisnice EU Pledgea obvezuju se na unapređenje postojećih proizvoda u smislu smanjenja količine soli, šećera, masti i ukupne energetske vrednosti, kao i razvoj inovacija koje nude zdravija rešenja potrošačima. Dodatno, obveze uključuju i neoglašavanje proizvoda deci mlađoj od 12 godina, sa izuzetkom proizvoda koji zadovoljavaju zajedničke prehrambene kriterijume i nepromovisanje proizvoda u osnovnim školama.
Neke države EU-a, poput Mađarske, već su uvele izuzetno visoke poreze na hranu bogatu šećerom, soli i mastima. Kako bi se to izbeglo, od ključne važnosti je samoregulacija lokalne prehrambene industrije, a ovaj će panel otvoriti raspravu o trenutnoj situaciji u Hrvatskoj po pitanju unapređenja prehrambenih proizvoda i njihovom oglašavanju prema deci.