Pilot MH370 je pobio putnike dekompresijom, a onda je spustio avion?
KUALA LUMPUR - Prema potpuno novoj analizi misterije nestanka malezijskog "boinga 777" na letu MH370 iz Kuala Lumpura za Peking, putnici letelice koja je s radara iščezla 8. marta najverovatnije su se podavili zbog nedostatka kiseonika, a pilot je avion na kraju srušio u Indijski okean.
To su zaključci vrlo iskusnog istražitelja avionskih nesreća Evana Vilsona, koji je proteklih meseci sproveo veliku nezavisnu istragu stvarnih uzroka nestanka i pada aviona. Vilson je uveren da su svi putnici poumirali četiri sata pre rušenja u okean, a teza mu je da je pilot Zahari Ahmad Šah namerno napravio dekompresiju putničkog dela letelice i tako ostavio sve osim kokpita bez vazduha!
U "boingu" postoji automatizovani sistem koji je zasigurno izbacio maske svim putnicima, no zalihe kiseonika u njima su dovoljne za tek 20-ak minuta. Oni koji su u tom trenutku spavali ili iz nekog razloga nisu mogli da stave masku, verovatno su umrli unutar nekoliko minuta od dekompresije. Svi ostali su nešto kasnije pali u komu i takođe vrlo brzo izdahnuli.
To uključuje i kabinsko osoblje, čije maske imaju tek neznatno više kiseonika od putničkih. Vilson tvrdi da je Šah uspedo da istera svoje kolege iz kokpita te se zaključati u njemu, tako da mu je i kopilot umro, a on je sledećih nekoliko sati preživeo ili zahvaljujući rekompresiji ili zahvaljujući velikom rezervoaru koji je dostupan samo pilotu.
Nakon što je kompletnu posadu i sve putnike onesposobio, pilot je krenuo s izvršenjem plana izbegavanja radara i namernog uranjanja u more, u čemu, prema Vilsonu, leži objašnjenje zašto dosad nije pronađena olupina, prenosi "Kurir". Vilson je, inače, baziran na Novom Zelandu, a sa sopstvenom istragom je krenuo nedugo nakon nestanka aviona, još u martu. Pre nego što se bavio istragama avionskih nesreća, i sam je bio pilot na komercijalnim letovima, a osnovao je i sopstvenu aviokompaniju Kivi erlajnz.
Do šokantnih zaključaka koje iznosi došao je, kaže, otklanjajući baš sve druge moguće alternative. Iako valja napomenuti da za svoju tezu ne pruža previše čvrstih dokaza, činjenica je da je s teorijom o hipoksiji kao uzroku smrti putnika već svojevremeno izašao Australijska kancelarija za sigurnost prevoza (ATSB), a i malezijske su vlasti objavile da im je primarni osumnjičenik za nestanak pilot Šah.
Vilson je sve svoje zaključke objavio u knjizi 'Goodnight Malaysian 370', koju je napisao zajedno s novinarom uglednih novozelandskih noviva Geofom Tejlorom. U knjizi, između ostalog, navode da je pilot patio od mentalnog oboljenja te da je uspeo da nagovori svog kopilota Farika Hamida da samo 40 minuta nakon poletanja uzme pauzu i napusti kokpit. Nakon toga se zaključao i poslednji se put javio kontroli leta rečima 'Laku noć, Malaysian 370', po čemu je knjiga dobila ime.
Isključio je zatim sve komunikacijske kanale te je avion podigao na 39.000 stopa i izvršio dekompresiju putničkog dela. Kabinsko je osoblje verovatno pokušalo da pomogne putnicima, od kojih su mnogi spavali, a većina ih nije govorila engleski, no prizor je zasigurno bio zastrašujući, s obzirom da nije preostalo puno vremena do smrti, a vazduha bez maske na glavi nije imao niko.
Šah je imao zalihu vazduha u trajanju od tri sata, sasvim dovoljno, tvrdi Vilson, da izvede što god da je planirao. Kažu da je verojatno promenio kurs aviona i odleteo prema Indijskom okeanu gde je kontrolisanim manevrom spustio letelicu ispod površine vode.