Пилот МХ370 је побио путнике декомпресијом, а онда је спустио авион?
КУАЛА ЛУМПУР - Према потпуно новој анализи мистерије нестанка малезијског "боинга 777" на лету МХ370 из Куала Лумпура за Пекинг, путници летелице која је с радара ишчезла 8. марта највероватније су се подавили због недостатка кисеоника, а пилот је авион на крају срушио у Индијски океан.
То су закључци врло искусног истражитеља авионских несрећа Евана Вилсона, који је протеклих месеци спровео велику независну истрагу стварних узрока нестанка и пада авиона. Вилсон је уверен да су сви путници поумирали четири сата пре рушења у океан, а теза му је да је пилот Захари Ахмад Шах намерно направио декомпресију путничког дела летелице и тако оставио све осим кокпита без ваздуха!
У "боингу" постоји аутоматизовани систем који је засигурно избацио маске свим путницима, но залихе кисеоника у њима су довољне за тек 20-ак минута. Они који су у том тренутку спавали или из неког разлога нису могли да ставе маску, вероватно су умрли унутар неколико минута од декомпресије. Сви остали су нешто касније пали у кому и такође врло брзо издахнули.
То укључује и кабинско особље, чије маске имају тек незнатно више кисеоника од путничких. Вилсон тврди да је Шах успедо да истера своје колеге из кокпита те се закључати у њему, тако да му је и копилот умро, а он је следећих неколико сати преживео или захваљујући рекомпресији или захваљујући великом резервоару који је доступан само пилоту.
Након што је комплетну посаду и све путнике онеспособио, пилот је кренуо с извршењем плана избегавања радара и намерног урањања у море, у чему, према Вилсону, лежи објашњење зашто досад није пронађена олупина, преноси "Курир". Вилсон је, иначе, базиран на Новом Зеланду, а са сопственом истрагом је кренуо недуго након нестанка авиона, још у марту. Пре него што се бавио истрагама авионских несрећа, и сам је био пилот на комерцијалним летовима, а основао је и сопствену авиокомпанију Киви ерлајнз.
До шокантних закључака које износи дошао је, каже, отклањајући баш све друге могуће алтернативе. Иако ваља напоменути да за своју тезу не пружа превише чврстих доказа, чињеница је да је с теоријом о хипоксији као узроку смрти путника већ својевремено изашао Аустралијска канцеларија за сигурност превоза (АТСБ), а и малезијске су власти објавиле да им је примарни осумњиченик за нестанак пилот Шах.
Вилсон је све своје закључке објавио у књизи 'Goodnight Malaysian 370', коју је написао заједно с новинаром угледних новозеландских новива Геофом Тејлором. У књизи, између осталог, наводе да је пилот патио од менталног обољења те да је успео да наговори свог копилота Фарика Хамида да само 40 минута након полетања узме паузу и напусти кокпит. Након тога се закључао и последњи се пут јавио контроли лета речима 'Лаку ноћ, Malaysian 370', по чему је књига добила име.
Искључио је затим све комуникацијске канале те је авион подигао на 39.000 стопа и извршио декомпресију путничког дела. Кабинско је особље вероватно покушало да помогне путницима, од којих су многи спавали, а већина их није говорила енглески, но призор је засигурно био застрашујући, с обзиром да није преостало пуно времена до смрти, а ваздуха без маске на глави није имао нико.
Шах је имао залиху ваздуха у трајању од три сата, сасвим довољно, тврди Вилсон, да изведе што год да је планирао. Кажу да је веројатно променио курс авиона и одлетео према Индијском океану где је контролисаним маневром спустио летелицу испод површине воде.