Polovnjaci poskupljuju za 50 odsto?!
Najveći zagovornici ideje o zabrani uvoza kola sa evro-3 motorom su uvoznici novih automobila.
Postoji mogućnost da cena polovnjaka poraste i za 50 odsto! Ukoliko se želje uvoznika novih automobila i stručnjaka za bezbednost u saobraćaju ostvare, to jest. Prvima je u interesu da više zarade, što im ide teško jer jeftiniji polovnjaci kolo vode. Drugi se vode manje materijalističkom motivacijom; novi automobili mnogo ređe doprinose saobraćajnim udesima.
Ove dve gupacije zajedno traže da se uvede obaveza po kojoj u Srbiju ne bi mogli da se uvoze automobili sa motorima starijim od evro-4 agregata. Reči koje je Našim novinama kazao Milan Vukasović iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova su potvrda.
"U Evropi se koriste automobili sa evro-6 motorom, dok se kod nas voze ona koja imaju evro-3, koji je ekološki neprihvatljiv u EU. Ti automobili baš zato i završavaju kod nas. Drugo, ta vozila nisu dovoljno bezbedna, pa je naš stav da bi uvoz polovnih vozila trebalo podići za barem jednu normu, jer su evro-3 vozila stara i po 15 godina i ne prelaze minimum bezbedonosnih normi", rekao je Vukasović.
Problem je standard naših ljudi. "Trojke" su dosta jeftinije; od oko 45.000 uvezenih automobila u Srbiji prošle godine, 55 odsto su bili oni sa evro-3 mašinom. "Četvorke" su dosta skuplje, i u zavisnosti od godišta i marke cene bi bile više od 10 do 50 odsto.
Pogledajte još:
- Krah srednje klase: Prodaja novih automobila u Srbiji pala za 13 odsto
- Slovenci i Hrvati varaju Evropu: Kupe nov auto kući, pa ga preprodaju u EU po većoj ceni
- Kad kamiondžija kaže NE, to ne govori samo da bi pokazao da nije "laka ženska" (VIDEO)
- 7 prototipova koje ćemo videti na Ženevskom sajmu automobila (FOTO)
- ZA PLAŠENJE SUSJEDA: Automobil koji zvuči kao mlazni avion (VIDEO)
- Kako Rus pere auto? Utera ga u jezero, naravno! (VIDEO)