Половњаци поскупљују за 50 одсто?!
Највећи заговорници идеје о забрани увоза кола са евро-3 мотором су увозници нових аутомобила.
Постоји могућност да цена половњака порасте и за 50 одсто! Уколико се жеље увозника нових аутомобила и стручњака за безбедност у саобраћају остваре, то јест. Првима је у интересу да више зараде, што им иде тешко јер јефтинији половњаци коло воде. Други се воде мање материјалистичком мотивацијом; нови аутомобили много ређе доприносе саобраћајним удесима.
Ове две гупације заједно траже да се уведе обавеза по којој у Србију не би могли да се увозе аутомобили са моторима старијим од евро-4 агрегата. Речи које је Нашим новинама казао Милан Вукасовић из Српске асоцијације увозника возила и делова су потврда.
"У Европи се користе аутомобили са евро-6 мотором, док се код нас возе она која имају евро-3, који је еколошки неприхватљив у ЕУ. Ти аутомобили баш зато и завршавају код нас. Друго, та возила нису довољно безбедна, па је наш став да би увоз половних возила требало подићи за барем једну норму, јер су евро-3 возила стара и по 15 година и не прелазе минимум безбедоносних норми", рекао је Вукасовић.
Проблем је стандард наших људи. "Тројке" су доста јефтиније; од око 45.000 увезених аутомобила у Србији прошле године, 55 одсто су били они са евро-3 машином. "Четворке" су доста скупље, и у зависности од годишта и марке цене би биле више од 10 до 50 одсто.
Погледајте још:
- Крах средње класе: Продаја нових аутомобила у Србији пала за 13 одсто
- Словенци и Хрвати варају Европу: Купе нов ауто кући, па га препродају у ЕУ по већој цени
- Кад камионџија каже НЕ, то не говори само да би показао да није "лака женска" (ВИДЕО)
- 7 прототипова које ћемо видети на Женевском сајму аутомобила (ФОТО)
- ЗА ПЛАШЕЊЕ СУСЈЕДА: Аутомобил који звучи као млазни авион (ВИДЕО)
- Како Рус пере ауто? Утера га у језеро, наравно! (ВИДЕО)