POSLOVNI DVOBOJI: Ko su najveći biznis rivali na svetu?
Kažu da je konkurencija zdrava. To dokazuju i ovi brendovi, koji u svakom koraku poslovanja i planiranja imaju za cilj da nadmaše svog glavnog protivnika.
Viza/Masterkard
Obe američke korporacije, tj. međunarodni finansijski servisi koji nam omogućuju korišćenje kreditnih kartica skoro u svim delovima sveta su uspešne. Čini se da je jedini gubitnik u ovom okršaju - keš.
Zaista, kada je reč o teritorijalnoj zastupljenosti, izjednačene su, i retko ćete naći lokaciju na kojoj će prihvatiti jednu, a drugu ne.
Zapravo, ovi servisi nemaju nikakve veze sa kamatama, povoljnostima i drugim karakteristikama koje nose kartice. Oni su samo sistemi koji omogućuju plaćanja širom sveta.
Kada je reč o brojkama, Viza je objavila da ima 2,1 milijardi korisnika, dok Masterkard nije objavio broj korisnika. Kada je reč o broju transakcija, Viza navodi desetine miliona, Masterkard 30 miliona. Dakle, prilično je nezahvalno porediti ih.
Jedino, kada su u pitanju vrednosti izvršenih transakcija, pobednik je Viza, sa 6,5 bilijardi dolara godišnje, naspram 3,6 biijardi dolara Masterkardovih transakcija.
Majkrosoft/Epl
Majkrosoft je kroz decenije imao protivnike, poput Nintenda u igrama, Gugla na internetu, ali nijedan nije toliko direktan protivnik kao Epl.
Ovo je bila borba pokojnog Stiva Džobsa, koji su sada nastavili u njegovoj kompaniji, sa Bil Gejtsom, kada su kućni kompjuteri u pitanju.
Epl je doduše ostvario značajne pobede na tržištu tableta i mobilnih telefona. No, bilo da ste fan PC ili Mac računara, ovo takmičenje je dovelo do inovacija u obe kompanije, i uvek ih guralo napred.
Mek Donalds/Burger King
Ova dva giganta brze hrane godinama vode bitku na tržištu koje vredi milijarde dolara godišnje, i pokušavaju da nadjačaju jedan drugog u ponudama, maskotama...
Njima se u burger-ratu pridružuju i drugi, poput Sabveja.
Da bitku dobija Mek, objavili su mediji u 2014. godini, kako zbog većeg profita, tako i zbog usmerenosti ka deci, kroz Hepi milove.
No, videćemo šta će se dešavati na dalje s obzirom da je zbog lošeg poslovanja u 2014. godini, Mek nedavno promenio šefa.
Inače, svota koju Mek troši na marketing znatno je veća od one koju izdvaja Burger King.
Koka Kola/Pepsi
Čini se da nijedan biznis rat nije ovako jak. A naročito se ogleda kroz reklame, koje su neretko ''prozivanje'' protivnika.
Zanimljivo je da je 1975. Pepsi osmislio i tzv. pepsi test gde je prolaznicima vezao oči, ponudio za konzumaciju ova dva vodeća imena u svetu gaziranih napitaka, i tražio da se izjasne koji im se više dopada.
Mnogi misle da je Koka kola širenjem palete proizvoda širom sveta (preko 3.500) odnela pobedu.
Dizni/Vorner Bros
Vodeće medijske kuće i najveći konkurenti.
Dizni je osnovan još 1923. a danas u svom carstvu ima Dizni kanal, ABC, kanal ESPN, mnoge filmske studije a sve to rezultira profitom od 48,8 milijardi dolara za 2014. godinu.
Prvi simbol ove kompanije je čuveni miš Miki.
S druge strane, Vorner Bros se bori franšizama poput Smrtonosnog oružja, Terminatora, Betmena, Matriksa, Okeanovih 11 i Harija Potera.
Osnovan 1918, Warner Bros. je treći najstariji američki filmski studio koji nikada nije prestajao sa radom, posle studija Paramount Pictures i Universal Studios, oba osnovana 1912. godine.