ПОСЛОВНИ ДВОБОЈИ: Ко су највећи бизнис ривали на свету?
Кажу да је конкуренција здрава. То доказују и ови брендови, који у сваком кораку пословања и планирања имају за циљ да надмаше свог главног противника.
Виза/Мастеркард
Обе америчке корпорације, тј. међународни финансијски сервиси који нам омогућују коришћење кредитних картица скоро у свим деловима света су успешне. Чини се да је једини губитник у овом окршају - кеш.
Заиста, када је реч о територијалној заступљености, изједначене су, и ретко ћете наћи локацију на којој ће прихватити једну, а другу не.
Заправо, ови сервиси немају никакве везе са каматама, повољностима и другим карактеристикама које носе картице. Они су само системи који омогућују плаћања широм света.
Када је реч о бројкама, Виза је објавила да има 2,1 милијарди корисника, док Мастеркард није објавио број корисника. Када је реч о броју трансакција, Виза наводи десетине милиона, Мастеркард 30 милиона. Дакле, прилично је незахвално поредити их.
Једино, када су у питању вредности извршених трансакција, победник је Виза, са 6,5 билијарди долара годишње, наспрам 3,6 биијарди долара Мастеркардових трансакција.
Мајкрософт/Епл
Мајкрософт је кроз деценије имао противнике, попут Нинтенда у играма, Гугла на интернету, али ниједан није толико директан противник као Епл.
Ово је била борба покојног Стива Џобса, који су сада наставили у његовој компанији, са Бил Гејтсом, када су кућни компјутери у питању.
Епл је додуше остварио значајне победе на тржишту таблета и мобилних телефона. Но, било да сте фан ПЦ или Мац рачунара, ово такмичење је довело до иновација у обе компаније, и увек их гурало напред.
Мек Доналдс/Бургер Кинг
Ова два гиганта брзе хране годинама воде битку на тржишту које вреди милијарде долара годишње, и покушавају да надјачају један другог у понудама, маскотама...
Њима се у бургер-рату придружују и други, попут Сабвеја.
Да битку добија Мек, објавили су медији у 2014. години, како због већег профита, тако и због усмерености ка деци, кроз Хепи милове.
Но, видећемо шта ће се дешавати на даље с обзиром да је због лошег пословања у 2014. години, Мек недавно променио шефа.
Иначе, свота коју Мек троши на маркетинг знатно је већа од оне коју издваја Бургер Кинг.
Кока Кола/Пепси
Чини се да ниједан бизнис рат није овако јак. А нарочито се огледа кроз рекламе, које су неретко ''прозивање'' противника.
Занимљиво је да је 1975. Пепси осмислио и тзв. пепси тест где је пролазницима везао очи, понудио за конзумацију ова два водећа имена у свету газираних напитака, и тражио да се изјасне који им се више допада.
Многи мисле да је Кока кола ширењем палете производа широм света (преко 3.500) однела победу.
Дизни/Ворнер Брос
Водеће медијске куће и највећи конкуренти.
Дизни је основан још 1923. а данас у свом царству има Дизни канал, АБЦ, канал ЕСПН, многе филмске студије а све то резултира профитом од 48,8 милијарди долара за 2014. годину.
Први симбол ове компаније је чувени миш Мики.
С друге стране, Ворнер Брос се бори франшизама попут Смртоносног оружја, Терминатора, Бетмена, Матрикса, Океанових 11 и Харија Потера.
Основан 1918, Warner Брос. је трећи најстарији амерички филмски студио који никада није престајао са радом, после студија Парамоунт Пицтурес и Универсал Студиос, оба основана 1912. године.