BRZA PRUGA DO BUDIMPEŠTE OD 2018! Premijer: Ponosićemo se železnicom
Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine.
On je, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd-Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine.
- To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi - naglasio je Vučić.
Prema njegovim rečima, ovom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Evrope.
On je kazao da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je provero nešto vremena sa železničarima, koji su mu preneli da se u poslednjih dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene.
- Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. nismo napredovali u ovoj oblasti - naglasio je Vučić.
Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima igradi brza pruga Beograd-Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.
Железничари кажу да смо удвостручили број путника. На станици у Петроварадину. pic.twitter.com/ucisDEgqAl— Александар Вучић (@avucic) December 23, 2015
On je istakao da je dosta urađeno na modernizaciji pruge kod Male Krsne, Palanke, Ćuprije, Paraćina, od Sopota do Kosmaja, i da će se dalje renovirati pruga ka Nišu.
- Srbija će biti zemlja koja će moći da se ponosi svojom železničkom i saobraćajnom infrastrukturom - podvukao je Vučić.
On je rekao da će železničari, koji su dugo vremena sumnjali u budućnost sopstvene profesije, zbog činjenice da je sve propadalo.
- Mašinovođa voza kojim smo došli je sijao od zadovoljstva, srećan što zna da će da napreduju pruge i, iako zna da su male plate, vidi da postoji budućnost - naglasio je Vučić dodajući da je najglasniji sa aplauzom na ovakvim manifestacijama jer „sija od zadovoljstva“ pošto se radi o velikim stvarima koje ostaju.
Vučić je dodao da studije izvodljivosti, koje su rađene u vezi ove pruge, nisu prikazale pravo stanje jer su merili broj putnika pre šest meseci, a već sada je došlo do velikog rasta, a kada se bude uradila cela donica biće i mnogo mnogo više.
Premijer je izrazio zahvalnost i Ruskim železnicama na dosadašnjem doprinosu, rekavši da su isporučivale rezultat „kao švajcarski sat“, najavivši da će saradnja biti nastavljena negde drugo.
Sa novinarima u vozu
Premijer se danas pridružio na železničkoj stanici u Petrovaradinu predstavnicima Kine, potpredsednici vlade Zorani Mihajlović i novinarima, koji vozom putuju iz Beograda u Novi Sad na predstavljanje projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta.
Oni su prešli vozom relaciju od Petrovaradina do Ranžirne železničke stanice Novi Sad.
На железничкој станици у Петроварадину, на путу за #NoviSad и представљање пројекта пруге #Beograd - #Budimpesta pic.twitter.com/YkmJ70gACt— Александар Вучић (@avucic) December 23, 2015
O pruzi
Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske.
Ministarstvo građevinarstva je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija.
Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.
Srbija će projekat modernizacije pruge realizovati u saradnji sa Kinom, a vredan 1,1 milijardu evra.
U Kini je krajem novembra potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta koji će delom biti finansiran kineskim kreditom.
Железничари кажу да смо удвостручили број путника. На станици у Петроварадину. pic.twitter.com/ucisDEgqAl— Александар Вучић (@avucic) December 23, 2015
Takođe, predviđeno je da u realizaciji projekta 46 odsto bude učešće preduzeća koja nisu iz Kine.
Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, a u okviru modernizacije planirana je izgradnja dvokolosečne pruge.
Rok za izvođenje radova je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.