БРЗА ПРУГА ДО БУДИМПЕШТЕ ОД 2018! Премијер: Поносићемо се железницом
Премијер Србије Александар Вучић изјавио је данас у Новом Саду да ће грађани Србије моћи да користе модернизовану брзу пругу Београд-Будимпешта од 2018. године.
Он је, на свечаној промоцији пројекта модернизације и изградње пруге Београд-Будимпешта на Ранжирној железничкој станици Нови Сад, рекао да је договорено да и пруга Београд-Нови Сад мора бити отворена 2018. године.
- То је велика ствар за нашу земљу. Све ћемо завршити за 2,5 године. Очекујем да са колегама из кине и Мађарске заједно пођемо од Београда до Будимпеште, да покажемо шта све може да се уради када су људи посвећени и верују шта може да се уради - нагласио је Вучић.
Према његовим речима, овом брзом пругом биће повезана два пријатељска народа, грађани Србије и Мађарске, Србија са централном и западном Европом, а Мађарску са истоком и југом Европе.
Он је казао да је сачекао воз у Петроварадину, где је проверо нешто времена са железничарима, који су му пренели да се у последњих два месеца упетостручио број путника због нових возова и композиција које су набављене.
- Први пут људи хоће да седну у прву класу, не јуре се за доплату. Није се веровало да у Србији имамо такве возове, нећете веровати какве пруге ћемо имати. Срамота да је од 1884. нисмо напредовали у овој области - нагласио је Вучић.
Премијер је подсетио да је до сада рехабилитовано 120 километара пруге, а на многим местима возови сада иду много брже, а када се са кинеским пријатељима и мађарским партнерима игради брза пруга Београд-Будимпешта возови ће у градским срединама ићи 120 километара на сат, а на отвореном 180 километара на сат.
Железничари кажу да смо удвостручили број путника. На станици у Петроварадину. pic.twitter.com/ucisDEgqAl— Александар Вучић (@avucic) Децембер 23, 2015
Он је истакао да је доста урађено на модернизацији пруге код Мале Крсне, Паланке, Ћуприје, Параћина, од Сопота до Космаја, и да ће се даље реновирати пруга ка Нишу.
- Србија ће бити земља која ће моћи да се поноси својом железничком и саобраћајном инфраструктуром - подвукао је Вучић.
Он је рекао да ће железничари, који су дуго времена сумњали у будућност сопствене професије, због чињенице да је све пропадало.
- Машиновођа воза којим смо дошли је сијао од задовољства, срећан што зна да ће да напредују пруге и, иако зна да су мале плате, види да постоји будућност - нагласио је Вучић додајући да је најгласнији са аплаузом на оваквим манифестацијама јер „сија од задовољства“ пошто се ради о великим стварима које остају.
Вучић је додао да студије изводљивости, које су рађене у вези ове пруге, нису приказале право стање јер су мерили број путника пре шест месеци, а већ сада је дошло до великог раста, а када се буде урадила цела доница биће и много много више.
Премијер је изразио захвалност и Руским железницама на досадашњем доприносу, рекавши да су испоручивале резултат „као швајцарски сат“, најавивши да ће сарадња бити настављена негде друго.
Са новинарима у возу
Премијер се данас придружио на железничкој станици у Петроварадину представницима Кине, потпредседници владе Зорани Михајловић и новинарима, који возом путују из Београда у Нови Сад на представљање пројекта модернизације пруге Београд - Будимпешта.
Они су прешли возом релацију од Петроварадина до Ранжирне железничке станице Нови Сад.
На железничкој станици у Петроварадину, на путу за #NoviSad и представљање пројекта пруге #Beograd - #Budimpesta pic.twitter.com/YkmJ70gACt— Александар Вучић (@avucic) Децембер 23, 2015
О прузи
Дужина пруге на траси Коридора 10 између Београда и Будимпеште је око 350 километара, од чега је 184 км на територији Србије и 166 км на територији Мађарске.
Министарство грађевинарства је најавило да се почетак радова очекује у 2016. када буде завршена пројектна документација.
Како је раније најављено, након модернизације пруге Београд-Будимпешта време путовања између два града ће скратити са осам на мање од три сата, а возови ће на тој релацији постизати брзину од око 200 километара на сат.
Србија ће пројекат модернизације пруге реализовати у сарадњи са Кином, а вредан 1,1 милијарду евра.
У Кини је крајем новембра потписан оквирни споразум о реализацији пројекта модернизације пруге Београд - Будимпешта који ће делом бити финансиран кинеским кредитом.
Железничари кажу да смо удвостручили број путника. На станици у Петроварадину. pic.twitter.com/ucisDEgqAl— Александар Вучић (@avucic) Децембер 23, 2015
Такође, предвиђено је да у реализацији пројекта 46 одсто буде учешће предузећа која нису из Кине.
Постојећа пруга на српској територији има један колосек и у лошем је стању, а у оквиру модернизације планирана је изградња двоколосечне пруге.
Рок за извођење радова је 24 месеца од тренутка добијања грађевинске дозволе.