PRODAVCI SU VAS LAGALI! Nošenu i korišćenu robu možete da VRATITE, a evo i kada!
Kupili ste foto aparat, telefon, cipele i pojavio se nedostatak. Uložili ste reklamaciju, ali prodavac je odbio uz napomenu da ste za to Vi krivi. Šta treba da uradite?
Svaki čovek nađe se u ulozi potrošača bezbroj puta u životu. Nebitno da li je u pitanju svakodnevna kupovina namernica neophodnih za život, kućnih uređaja, nameštaja, sezonske obuće i odeće ili garderobe za specijalne prilike, većina se trudi da dobro odabere proizvod za koji izdvaja određenu količinu novca.
Međutim, neretko se dešava da kupovina ne prođe baš najbolje, odnosno da kupac nije zadovoljan proizvodom koji je pazario. Razlog tome može biti nedovoljan kvalitet određene robe ili jednostavno kupovina nečega što je pohabano, veliko, malo, neodgovarajuće boje i slično.
Većina ljudi najčešće će se pokajati zbog svoje kupovine, pokloniti robu nekome kome će odgovarati ili će je jednostavno baciti, ali u manjem broju su oni koji će otići da vrati proizvod pogotovo ako je u pitanju nešto što je nošeno, pokidano, korišćeno itd.
Ovo su slučajevi kada možete da vratite određeni proizvod i kada imate prava da zahtevate od prodavca da vam robu zameni ili da novac:
Ukoliko se nedostatak pojavio u periodu od 6 meseci od kupovine - pretpostavlja se da vam je roba prodata sa nedostatkom, odnosno da je prodavac taj koji treba da dokaže da roba nije imala nedostatak. Iskoristite prednost koju vam Zakon o zaštiti potrošača pruža u ovom slučaju, tako što će te u neposrednom kontaktu sa prodavcem pokazati da znate za ovo vaše pravo.
Ukoliko se nedostatak pojavio posle 6 meseci od kupovine - u ovom slučaju vi morate da dokažete da je roba imala nedostatak od početka.
Kupili ste cipele, jaknu, tašnu i posle mesec dana otpao je đon, rasparao se rukav...!
Izjavite reklamaciju prodavcu kod koga ste robu kupili, uz dostavu računa. Obavezno uzmite potvrdu o reklamaciji - po Zakonu o zaštiti potrošača prodavac je dužan da vodi Knjigu reklamacija i da vam izda potvrdu da ste reklamirali robu! Prodavac je dužan da se o vašem zahtevu izjasni u roku od 8 dana od dana kada je izjavljena reklamacija.
Robu možete vratiti i bez garancije!
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, iako nemate garanciju u roku od 2 godine od kupovine proizvoda imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge. Na određenu reklamaciju prodavac ima rok od 8 dana da odgovori, a 15 dana da određeni prigovor reši (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana).
Sve češća kupovina preko interneta!
Ukoliko obavljate kupovinu preko interneta TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima 14 dana je vaše pravo da se predomislite, ali robu vraćate o SVOM TROŠKU!
Obavezno sačuvajte dokaz o kupovini - ugovor ili porudžbenicu, a trgovac je dužan da vam dostavi ugovor, obrazac za odustanak i predugovorno obaveštavanje najkasnije prilikom dostave robe!
Često se dešava i da kada je reklamacija odobrena, određeni proizvod ne može da se popravi ili ga više nema. U tom slučaju vam prodavac nudi povraćaj novca. Bez obzira da li je u međuvremenu roba pojeftinila ili poskupela, vi prodavcu vraćate robu, a on vama iznos koji ste platili prilikom kupovine bez obzira na trenutnu cenu.
NA RAČUNIMA ZA STRUJU SE NALAZI GREŠKA: Ako ste platili sve, NISTE morali, a evo šta vam sledi
Ukoliko imate garantni list uz kupljeni proizvod, treba da znate da on predstavlja voljno proširenje odgovornosti prodavca. U roku od šest meseci od dana kupovine, u slučaju kvara ili oštećenja, imate pravo da zahtevate zamenu proizvoda, umanjenje cene ili povraćaj novca (raskid ugovora), dok je popravka moguća isključivo i samo ako se sa istom složite.
Bez obzira na sva prava potrošača najbitnije je da prilikom kupovine dobro razmislite, ali ukoliko se desi da ste pogrešili, ne ustručavajte se da iskoristite sve ono na šta imate potpuno pravo.