ПРОДАВЦИ СУ ВАС ЛАГАЛИ! Ношену и коришћену робу можете да ВРАТИТЕ, а ево и када!
Купили сте фото апарат, телефон, ципеле и појавио се недостатак. Уложили сте рекламацију, али продавац је одбио уз напомену да сте за то Ви криви. Шта треба да урадите?
Сваки човек нађе се у улози потрошача безброј пута у животу. Небитно да ли је у питању свакодневна куповина намерница неопходних за живот, кућних уређаја, намештаја, сезонске обуће и одеће или гардеробе за специјалне прилике, већина се труди да добро одабере производ за који издваја одређену количину новца.
Међутим, неретко се дешава да куповина не прође баш најбоље, односно да купац није задовољан производом који је пазарио. Разлог томе може бити недовољан квалитет одређене робе или једноставно куповина нечега што је похабано, велико, мало, неодговарајуће боје и слично.
Већина људи најчешће ће се покајати због своје куповине, поклонити робу некоме коме ће одговарати или ће је једноставно бацити, али у мањем броју су они који ће отићи да врати производ поготово ако је у питању нешто што је ношено, покидано, коришћено итд.
Ово су случајеви када можете да вратите одређени производ и када имате права да захтевате од продавца да вам робу замени или да новац:
Уколико се недостатак појавио у периоду од 6 месеци од куповине - претпоставља се да вам је роба продата са недостатком, односно да је продавац тај који треба да докаже да роба није имала недостатак. Искористите предност коју вам Закон о заштити потрошача пружа у овом случају, тако што ће те у непосредном контакту са продавцем показати да знате за ово ваше право.
Уколико се недостатак појавио после 6 месеци од куповине - у овом случају ви морате да докажете да је роба имала недостатак од почетка.
Купили сте ципеле, јакну, ташну и после месец дана отпао је ђон, распарао се рукав...!
Изјавите рекламацију продавцу код кога сте робу купили, уз доставу рачуна. Обавезно узмите потврду о рекламацији - по Закону о заштити потрошача продавац је дужан да води Књигу рекламација и да вам изда потврду да сте рекламирали робу! Продавац је дужан да се о вашем захтеву изјасни у року од 8 дана од дана када је изјављена рекламација.
Робу можете вратити и без гаранције!
Према Закону о заштити потрошача, иако немате гаранцију у року од 2 године од куповине производа имате право на оправку и замену робе/услуге. На одређену рекламацију продавац има рок од 8 дана да одговори, а 15 дана да одређени приговор реши (изузетак су намештај и техничка роба, када је рок за решавање рекламације 30 дана).
Све чешћа куповина преко интернета!
Уколико обављате куповину преко интернета ТВ продаје, каталога, на презентацији или од продавца који се појавио на вашим вратима 14 дана је ваше право да се предомислите, али робу враћате о СВОМ ТРОШКУ!
Обавезно сачувајте доказ о куповини - уговор или поруџбеницу, а трговац је дужан да вам достави уговор, образац за одустанак и предуговорно обавештавање најкасније приликом доставе робе!
Често се дешава и да када је рекламација одобрена, одређени производ не може да се поправи или га више нема. У том случају вам продавац нуди повраћај новца. Без обзира да ли је у међувремену роба појефтинила или поскупела, ви продавцу враћате робу, а он вама износ који сте платили приликом куповине без обзира на тренутну цену.
НА РАЧУНИМА ЗА СТРУЈУ СЕ НАЛАЗИ ГРЕШКА: Ако сте платили све, НИСТЕ морали, а ево шта вам следи
Уколико имате гарантни лист уз купљени производ, треба да знате да он представља вољно проширење одговорности продавца. У року од шест месеци од дана куповине, у случају квара или оштећења, имате право да захтевате замену производа, умањење цене или повраћај новца (раскид уговора), док је поправка могућа искључиво и само ако се са истом сложите.
Без обзира на сва права потрошача најбитније је да приликом куповине добро размислите, али уколико се деси да сте погрешили, не устручавајте се да искористите све оно на шта имате потпуно право.