"Pupinov most - jedan od najvećih građevinskih poduhvata poslednjih godina"
BEOGRAD - Most Zemun-Borča, koji su 18. decembra zajedno sa pristupnim saobraćajnicama otvorili premijeri Srbije i Kine, jedan je od najvećih građevinskih poduhvata u poslednjih nekoliko decenija u Srbiji koji će omogućiti razvoj novih naselja i investicija, izjavio je generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović.
CIP je uradio idejni i glavni projekat za saobraćajnicu Severna tangenta sa novim mostom preko Dunava između obala Zemuna i Borče, koji je poneo ime našeg slavnog naučnika Mihajla Pupina.
Ta "moćna" saobraćajnica sa po tri trake za svaki smer vožnje, kao i biciklističkim i pešačkim stazama sa obe strane, povezuje Novi Beograd i Zemun sa naseljima na levoj obali Dunava, čime su stvoreni uslovi za intenzivniji razvoj novih naselja i investiciona ulaganja, ističe Ignjatović.
"Takođe, most Zemun - Borča oslobađa gradsko jezgro Beograda od teretnog saobraćaja. Ova saobraćajnica povezuje Koridore 10 i 11 odnosno veza je sa budućim autoputnim pravcem Pančevo - Vršac - Temišvar i ostalom saobraćajnom infrastrukturom banatskog okruga", rekao je Ignjatović.
Zbog svega toga će, kako je naveo, Severna tangenta i most preko Dunava imati veliki privredni i ekološki značaj. Kada je reč o brzini kratanja vozila na toj saobraćajnici, CIP je kao projektant u potpunosti ispoštovao projektnu geometriju zadatu Planom detaljne regulacije i Projektnim zadatkom, naglasio je Ignjatović.
"Ovim dokumentima, na banatskoj strani je predviđena širina srednjeg razdelnog pojasa od dva metra sa stubom javne rasvete, što ograničava brzinu na 50 km/h. Za veću brzinu od 50 km/h potrebna je i veća širina razdelne trake sa elastičnom ogradom, što je projektant i ukazivao investitoru na početku izrade dokumentacije", kaže Ignjatović.
Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama je oko 260 miliona dolara, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.
Prema rečima Ignjatovića, na zemunskoj strani je brzina ograničena na 50km/h zbog čestih raskrsnica u nivou, a brzina na mostu nije ograničena na 50 km/h zbog samog mosta već je prilagođena brzini predviđenoj za celu saobraćajnicu.
"Ovde treba napomenuti da je reč o gradskoj saobraćajnici dužine svega 20 km na kojoj su predviđene raskrsnice u nivou i u zoni gde se planira razvoj različitih sadržaja, tako da brzina od 50 km/h odgovara nameni te saobraćajnice i budućem okruženju", dodao je Ignjatović.