"Пупинов мост - један од највећих грађевинских подухвата последњих година"
БЕОГРАД - Мост Земун-Борча, који су 18. децембра заједно са приступним саобраћајницама отворили премијери Србије и Кине, један је од највећих грађевинских подухвата у последњих неколико деценија у Србији који ће омогућити развој нових насеља и инвестиција, изјавио је генерални директор Саобраћајног института ЦИП Милутин Игњатовић.
ЦИП је урадио идејни и главни пројекат за саобраћајницу Северна тангента са новим мостом преко Дунава између обала Земуна и Борче, који је понео име нашег славног научника Михајла Пупина.
Та "моћна" саобраћајница са по три траке за сваки смер вожње, као и бициклистичким и пешачким стазама са обе стране, повезује Нови Београд и Земун са насељима на левој обали Дунава, чиме су створени услови за интензивнији развој нових насеља и инвестициона улагања, истиче Игњатовић.
"Такође, мост Земун - Борча ослобађа градско језгро Београда од теретног саобраћаја. Ова саобраћајница повезује Коридоре 10 и 11 односно веза је са будућим аутопутним правцем Панчево - Вршац - Темишвар и осталом саобраћајном инфраструктуром банатског округа", рекао је Игњатовић.
Због свега тога ће, како је навео, Северна тангента и мост преко Дунава имати велики привредни и еколошки значај. Када је реч о брзини кратања возила на тој саобраћајници, ЦИП је као пројектант у потпуности испоштовао пројектну геометрију задату Планом детаљне регулације и Пројектним задатком, нагласио је Игњатовић.
"Овим документима, на банатској страни је предвиђена ширина средњег разделног појаса од два метра са стубом јавне расвете, што ограничава брзину на 50 км/х. За већу брзину од 50 км/х потребна је и већа ширина разделне траке са еластичном оградом, што је пројектант и указивао инвеститору на почетку израде документације", каже Игњатовић.
Укупна вредност моста са приступним саобраћајницама је око 260 милиона долара, а од тог износа 85 одсто кредитира кинеска Ексим банка, док преосталих 15 одсто обезбеђују држава Србија и Град Београд.
Према речима Игњатовића, на земунској страни је брзина ограничена на 50км/х због честих раскрсница у нивоу, а брзина на мосту није ограничена на 50 км/х због самог моста већ је прилагођена брзини предвиђеној за целу саобраћајницу.
"Овде треба напоменути да је реч о градској саобраћајници дужине свега 20 км на којој су предвиђене раскрснице у нивоу и у зони где се планира развој различитих садржаја, тако да брзина од 50 км/х одговара намени те саобраћајнице и будућем окружењу", додао је Игњатовић.