PUTUJ, EVROPO: Da li će Bregzit povećati cene britanskih automobila? Ovo je odgovor
Proizvođači koji poseduju fabrike u Velikoj Britaniji se nadaju da neće morati da plate carinu na automobile koje izvoze na tržište Evropske unije. Zato sa razlogom postavljamo pitanje - da li će zbog „Bregzita“ automobili koji se sklapaju u VB poskupeti?
Barem teoretski, Evropska unija može da nametne carinu na uvoz bilo koje vrste robe iz Velike Britanije. Automobili su među prvim na „udaru“ s obzirom da je 57 odsto od 1,6 miliona automobila proizvedenih u VB u 2015. izvezeno u zemlje EU. Da li to, konkretno, znači da će „avensis“ koji se proizvodi u Tojotinoj fabrici u Burnastonu ili „nisan kaškai“ i „infiniti Q30“ iz Sanderlenda sada biti 10 odsto skuplji?
Proizvođači su uvereni da „Bregzit“ neće uticati na promenu cena, odnosno da će dve strane da zadrže slobodno tržište kada su automobili u pitanju najmanje u narednih 24 meseci. Razloga za pat poziciju ima više, a glavni je da brojne tehničke prepreke sprečavaju snažne udare kao što je povećanje cena automobila. Naime, potrebno je prvo da se reši situacija u Velikoj Britaniji pre nego što „automobilski cunami“ udari o obale kontinentalne Evrope.
DEČAK DOTERAO KUĆI FERARIJA: Kada je objasnio roditeljima odakle mu… Bez komentara!
BMW, koji u VB proizvodi automobile sa znakom Minija i Rols-Rojsa, kaže da ne može da saopšti ništa konkretno. Dosadašnju politiku neće promeniti ni Ford, Jaguar, Lend Rover, Dženeral Motors, Honda... Takođe, promene cena će zavisiti i od devalvacije britanske funte, što može da dovede i do pada cena automobila koji se proizvode u VB kada se njihova vrednost preračuna u evro.
Prvi potres će, najverovatnije, pogoditi tržište novih automobila u Velikoj Britanije na kojem je prošle godine prodato 2,6 miliona vozila. Polovina od tog broja se proizvodi u Nemačkoj i zato se pretpostavlja da će tržište u VB u 2016. godini pretrpeti pad od 4,5 odsto, zbog čega će proizvođači izgubiti oko 8,9 milijardi funti. Inače, Nisan u svojoj Fabrici u Sanderlendu proizvodi 475.000 automobila godišnje, Tojota sklopa između 190.000 i 200.000 vozila a Honda oko 140.000 automobila.