Hibrid manje ne može: Renaultov Eolab troši 1 l na 100 km
Minimalna potrošnja, mala masa i emisija štetnih gasova od Eolaba bi mogli da načine visoko popularan automobil. Ali...
Prva važna stvar za proizvođače automobila svake jeseni jeste da imaju čime da se pokažu na Pariskom sajmu automobila. Druga, posledica prve, jeste želja da se na smotri u Gradu svetlosti pokažu u najboljem izdanju i da probaju da ugrabe jedno on najzapaženijih mesta.
Domaći, francuski proizvođač, Renault ima dobre izgleda da u tome i uspe. Naime, automobil sa romboidom na čelu stvorio je model koji će, kada krene sa traka u prodaju jamačno biti više nego primamlji. Razlog je, najpre, samo jedan - troši ceo litar na sto kilometara!
Eolab je model B klase, gabaritom sličan Cliu. Napred ima pomerljiv spojler, a zadnja rebra nad točkovima mogu se otvoriti kako bi se ohladile kočnice. Još jedna podesiva stvar jeste sistem vešanja. Postavljene u određeni položaj, sve ove stvari mogu da doprinesu minimalnom otporu vazduha od više nego pristojnih 0,235.
Zanimljivost su i troja vrata, jedna sa vozačeve strane, a dvoja na suprotnoj, koje Eolab ima. Da bi auto bio lakši, a time i manje trošio, Renault je koristio aluminijum, magnezijum, te črvsti i laki čelik. Vetrobran je veoma tanak, "kao list papira", a i enterijer nije raskošan. Pomenusmo Clio maločas; Eolab je od njega lakši gotovo 400 kg i ima 955 "kila".
Konačno, malo o glavno krivcu za malu potrošnju. Eolab pogoni hirbrdno postrojenje koje čine jdnolitarski V3 SC benzinski motor, baterija od 6,7 kWh, a u kretnju točkova sva ta sila prelazi pomoću trostepenoh automatskog menjača sa integrisanim elektromotorom. Ukupna snaga je 143 KS, 75 "konja" pripada benzincu, a 68 KS eletričnom agregatu.
U planu, za sada, nije serijska proizvodnja, ali su rešenja koja baštini, ako ništa drugo, materijal koji se može očekivati u budućim kreacijama francuskog proizvođača. Primera radi, osim litra na sto kilometara, tu je autonomija hoda od 60 km po jednom punjenju elektromotora, te veoma mali rasip štetnih materija od 22g/km.