Хибрид мање не може: Renaultov Еолаб троши 1 л на 100 км
Минимална потрошња, мала маса и емисија штетних гасова од Еолаба би могли да начине високо популаран аутомобил. Али...
Прва важна ствар за произвођаче аутомобила сваке јесени јесте да имају чиме да се покажу на Париском сајму аутомобила. Друга, последица прве, јесте жеља да се на смотри у Граду светлости покажу у најбољем издању и да пробају да уграбе једно он најзапаженијих места.
Домаћи, француски произвођач, Renault има добре изгледа да у томе и успе. Наиме, аутомобил са ромбоидом на челу створио је модел који ће, када крене са трака у продају јамачно бити више него примамљи. Разлог је, најпре, само један - троши цео литар на сто километара!
Еолаб је модел Б класе, габаритом сличан Цлиу. Напред има померљив спојлер, а задња ребра над точковима могу се отворити како би се охладиле кочнице. Још једна подесива ствар јесте систем вешања. Постављене у одређени положај, све ове ствари могу да допринесу минималном отпору ваздуха од више него пристојних 0,235.
Занимљивост су и троја врата, једна са возачеве стране, а двоја на супротној, које Еолаб има. Да би ауто био лакши, а тиме и мање трошио, Renault је користио алуминијум, магнезијум, те чрвсти и лаки челик. Ветробран је веома танак, "као лист папира", а и ентеријер није раскошан. Поменусмо Clio малочас; Еолаб је од њега лакши готово 400 кг и има 955 "кила".
Коначно, мало о главно кривцу за малу потрошњу. Еолаб погони хирбрдно постројење које чине јднолитарски В3 СЦ бензински мотор, батерија од 6,7 kWh, а у кретњу точкова сва та сила прелази помоћу тростепенох аутоматског мењача са интегрисаним електромотором. Укупна снага је 143 КС, 75 "коња" припада бензинцу, а 68 КС елетричном агрегату.
У плану, за сада, није серијска производња, али су решења која баштини, ако ништа друго, материјал који се може очекивати у будућим креацијама француског произвођача. Примера ради, осим литра на сто километара, ту је аутономија хода од 60 км по једном пуњењу електромотора, те веома мали расип штетних материја од 22г/км.