Renault: Najveći prijatelj prirode među evropskim automobilima
Većina proizvođača ispoštovala je zahteve o rasipu štetnih materija nekoliko godina pre krajnjeg roka, a francuska firma je u tome otišla najdalje.
Najnoviji izveštaj Evropske agencije za prirodnu sredinu objavio je izveštaj o emisiji gasova putničkih automobila i kombija za prethodnu godinu. U raportu stoji da je prosečan rasip evropskog automobila bio 126,7 grama CO2 po putniku za jedan pređeni kilometar, što je za 4 grama manje od granice koja je ispostavljena za 2015. godinu. Ista situacija je i sa kombijima. Za 2017. je zacrtan limit od 175 g CO2/km, a već prošle godine taj je iznos bio 173,3 grama.
Na Evropskim putevima u 2013. kretalo se 11,8 milona novoregistrovanih putničkih vozila i još 1,2 miliona kombija. Zato je uvid u rasip pojedinačnih proizvođača zanimljiv, budući da prosek podrazumeva zbir vrednosti koje su ispod i iznad granice tražene emisije.
Pored "fosilnih" vozila, statistika je pokrila i brojku električnih i hibridnih vozila. Tako su "strujna" vozila sa 700 registrovanih jedinica, u 2013. ta je cifra stigla do 25.ooo.
Automobili registrovani u 2013. su za 14 odsto ekološkiji od onih utefterenih u registre tri godine ranije. Najčistije automobile pravi Renault, čiji proizvodi emituju 110 g CO2/kg. Pored ove firme, najbolji za prirodnu sredinu su i Toyota, Peugeot i Citroen. Od 84 evropska proizvođača kola, njih 55 zadovoljava kriterijum rasipa ugljen-dioksida. Tih 55 inače čine 99 posto prodatih automobila.
I među kombijima Renault vodi kao najsavesnije vozilo. Slede Dacia, Peugeot i Citroen.