Renault: Највећи пријатељ природе међу европским аутомобилима
Већина произвођача испоштовала је захтеве о расипу штетних материја неколико година пре крајњег рока, а француска фирма је у томе отишла најдаље.
Најновији извештај Европске агенције за природну средину објавио је извештај о емисији гасова путничких аутомобила и комбија за претходну годину. У рапорту стоји да је просечан расип европског аутомобила био 126,7 грама ЦО2 по путнику за један пређени километар, што је за 4 грама мање од границе која је испостављена за 2015. годину. Иста ситуација је и са комбијима. За 2017. је зацртан лимит од 175 г ЦО2/км, а већ прошле године тај је износ био 173,3 грама.
На Европским путевима у 2013. кретало се 11,8 милона новорегистрованих путничких возила и још 1,2 милиона комбија. Зато је увид у расип појединачних произвођача занимљив, будући да просек подразумева збир вредности које су испод и изнад границе тражене емисије.
Поред "фосилних" возила, статистика је покрила и бројку електричних и хибридних возила. Тако су "струјна" возила са 700 регистрованих јединица, у 2013. та је цифра стигла до 25.ооо.
Аутомобили регистровани у 2013. су за 14 одсто еколошкији од оних утефтерених у регистре три године раније. Најчистије аутомобиле прави Renault, чији производи емитују 110 г ЦО2/кг. Поред ове фирме, најбољи за природну средину су и Toyota, Peugeot и Цитроен. Од 84 европска произвођача кола, њих 55 задовољава критеријум расипа угљен-диоксида. Тих 55 иначе чине 99 посто продатих аутомобила.
И међу комбијима Renault води као најсавесније возило. Следе Dacia, Peugeot и Цитроен.