RUŠI SE STANICA "LASTE": Dobija novu lokaciju
Autobuska stanica "Lasta", biće preseljena iz centra grada na Novi Beograd! Obaveštenje o hitnoj selidbi rukovodstvu firme saopštili su prošle sedmice čelni ljudi u gradu.
U "Lasti", međutim, strahuju od odluke koja bi mogla da proizvede ozbiljne posledice i po ovo preduzeće, ali i po putnike i saobraćaj u srpskoj prestonici.
Prema rečima Nenada Jeftića, direktora za investicije u "Lasti", 21. januara na sastanku sa gradskim arhitektom i šefom kabineta gradonačelnika, saznali su da je u prvoj fazi izgradnje "Beograda na vodi" u planu iseljenje autobuske stanice, pišu "Novosti".
"Očekivali smo iseljenje, ali za dve-tri-četiri godine, kako se bude odvijala realizacija projekta. Međutim, dinamika je da se pripreme za raseljavanje završe u prvoj polovini ove godine, a da u drugoj polovini počne preseljenje na novu lokaciju", kaže Jeftić.
Ponuđena je privremena lokacija u Bloku 42 na Novom Beogradu, na placu "Parking servisa" kod "buvljaka".
Od predstavnika "Laste" se očekuje da se u kratkom roku izjasne o tehničkim uslovima preseljenja. Ali, posle sastanka sa gradskim ocima, ostalo je mnogo nejasnoća.
"Dobili smo obaveštenje o iseljavanju, ali ne i plan kako će se taj posao obaviti. Mi sebe nećemo iseliti, nego će rešenjem neko morati to da uradi, pri čemu mora da se ispoštuju imovinsko-pravni odnosi", istakao je Jeftić.
"Ova firma jeste državna, ali rušenje autobuske stanice, bez naknade, značilo bi kapitalni gubitak. Naravno da postoje državni interesi i "Lasta" nema nameru da tome staje na put. Samo nas zanima organizovan sled događaja.
U "Lasti" kažu da adekvatna rešenja moraju da ponude grad i gradske institucije.
"Ne bismo želeli da dođemo u situaciju da nešto hitno mora da se uradi, a da to dočekamo nepripremljeni, zato što se sve radi u minut do 12", jasan je Jeftić. "U situaciji gde je u toku ove godine neophodno iseliti prigradsku autobusku stanicu, mora se uraditi redefinisanje, odnosno, priprema i izrada novih linija prigradskog prevoza. Znači, ako se gasi polazna tačka, autobuska stanica "Lasta Avala", onda mora da se zna i proračun kakve će linije biti. Da li će biti skraćene, kružne, kuda će ići, kao i gde će se nalaziti stanica, da se urede prilazi i izlazne saobraćajnice. Ta rešenja je dužna da uradi Direkcija za javni prevoz, a Skupština grada usvoji.
Međutim, posle sastanka u gradu ne zna se ni koliki je plac predviđen za raseljavanje, da li postoji neophodna infrastruktura - struja, voda, kanalizacija, kišna kanalizacija. Koliko će imati perona? Da li će biti montažni objekat? Ima li adekvatan ulaz i izlaz sa stanice, rampe, odgovarajuće prilazne saobraćajnice?
"Uočavamo ozbiljna kašnjenja u smislu izrade plana, jer nam ništa od tih detalja nije predočeno niti imamo informaciju da li je izrada plana prigradskih linija već urađena - objašnjava Jeftić.
ŠTA JE SA PERONIMA BAS?
Na stanici postoji više od 100 zaposlenih koji rade na poslovima organizacije saobraćaja, trgovine, ugostiteljstva. Postavlja se pitanje i njihovog izmeštanja, baš kao što se ne zna ni šta će biti sa BAS-ovim dolaznim peronima. Da li su i oni obuhvaćeni radovima u prvoj fazi izgradnje "Beograda na vodi". Ako će i oni biti uklonjeni, potrebno je rešenje za dolazne autobuse sa BAS stanice.
Pogledajte i: