РУШИ СЕ СТАНИЦА "ЛАСТЕ": Добија нову локацију
Аутобуска станица "Ласта", биће пресељена из центра града на Нови Београд! Обавештење о хитној селидби руководству фирме саопштили су прошле седмице челни људи у граду.
У "Ласти", међутим, страхују од одлуке која би могла да произведе озбиљне последице и по ово предузеће, али и по путнике и саобраћај у српској престоници.
Према речима Ненада Јефтића, директора за инвестиције у "Ласти", 21. јануара на састанку са градским архитектом и шефом кабинета градоначелника, сазнали су да је у првој фази изградње "Београда на води" у плану исељење аутобуске станице, пишу "Новости".
"Очекивали смо исељење, али за две-три-четири године, како се буде одвијала реализација пројекта. Међутим, динамика је да се припреме за расељавање заврше у првој половини ове године, а да у другој половини почне пресељење на нову локацију", каже Јефтић.
Понуђена је привремена локација у Блоку 42 на Новом Београду, на плацу "Паркинг сервиса" код "бувљака".
Од представника "Ласте" се очекује да се у кратком року изјасне о техничким условима пресељења. Али, после састанка са градским оцима, остало је много нејасноћа.
"Добили смо обавештење о исељавању, али не и план како ће се тај посао обавити. Ми себе нећемо иселити, него ће решењем неко морати то да уради, при чему мора да се испоштују имовинско-правни односи", истакао је Јефтић.
"Ова фирма јесте државна, али рушење аутобуске станице, без накнаде, значило би капитални губитак. Наравно да постоје државни интереси и "Ласта" нема намеру да томе стаје на пут. Само нас занима организован след догађаја.
У "Ласти" кажу да адекватна решења морају да понуде град и градске институције.
"Не бисмо желели да дођемо у ситуацију да нешто хитно мора да се уради, а да то дочекамо неприпремљени, зато што се све ради у минут до 12", јасан је Јефтић. "У ситуацији где је у току ове године неопходно иселити приградску аутобуску станицу, мора се урадити редефинисање, односно, припрема и израда нових линија приградског превоза. Значи, ако се гаси полазна тачка, аутобуска станица "Ласта Авала", онда мора да се зна и прорачун какве ће линије бити. Да ли ће бити скраћене, кружне, куда ће ићи, као и где ће се налазити станица, да се уреде прилази и излазне саобраћајнице. Та решења је дужна да уради Дирекција за јавни превоз, а Скупштина града усвоји.
Међутим, после састанка у граду не зна се ни колики је плац предвиђен за расељавање, да ли постоји неопходна инфраструктура - струја, вода, канализација, кишна канализација. Колико ће имати перона? Да ли ће бити монтажни објекат? Има ли адекватан улаз и излаз са станице, рампе, одговарајуће прилазне саобраћајнице?
"Уочавамо озбиљна кашњења у смислу израде плана, јер нам ништа од тих детаља није предочено нити имамо информацију да ли је израда плана приградских линија већ урађена - објашњава Јефтић.
ШТА ЈЕ СА ПЕРОНИМА БАС?
На станици постоји више од 100 запослених који раде на пословима организације саобраћаја, трговине, угоститељства. Поставља се питање и њиховог измештања, баш као што се не зна ни шта ће бити са БАС-овим долазним перонима. Да ли су и они обухваћени радовима у првој фази изградње "Београда на води". Ако ће и они бити уклоњени, потребно је решење за долазне аутобусе са БАС станице.
Погледајте и: