moderate rain
16°C
20.09.2024.
Beograd
eur
117.058
usd
105.2585
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Saznajte više o Marlboro muškarcu!

30.06.2014. 16:52

On je pravi muškarac i bitniji je od slova R u reči "Marlboro"!

Pedesetih godina "Marlboro" je predstavio svoj reklamni projekat i sproveo kamapanju gde svoj proizvod povezuje sa muževnošću, odnosno sa likom "pravog muškarca". Da li znate kako je nastao legendarni kauboj?

Prvobitna ideja kompanije je bila da stvore blagu žensku cigaru i da njihova ciljna grupa budu dame. Međutim, kako bi povećali prodaju odlučili su da pokrenu projekat koji je dobio ime "Marlboro muškarac". Kako bi pokazali mušku jačinu, sigurnost i muževnost morali su da nađu odgovarajući simbol. Tako je nastao čuveni kauboj, a "malboro muškarac" postao deo američke kulture sa kojim je publika lako mogla da se identifikuje.

Reklama poručuje da muškarac, kako bi istakao svoju muškost, treba da kupuje "Marlboro" cigarete. Tako se stvara utisak da on neće biti "pravo muško" ako puši drugi duvan.

U početku su se reklame ove kompanije bazirale na spoju prirode, kauboja, konja i cigarete. Muškarac je dominirao i bio u prvom planu. Međutim, vremenom dolazi do značajnih promena u kreiranju reklame gde kauboji i konji nisu više u prvom planu na paklici cigarete. Kako bi odgovorili trendu koji se širi, da su cigarete loše, oni sada stavljaju netaknutu, čistu prirodu. Tako kreće i reklama za "Marlboro Light", koju prati propratni tekst koji je opisuje kao "cigaretu sa niskim sadržajem katrana".

Spajanjem čvrste muževnosti Malboro muškarca i "light" cigarete, želeli su prikazati da u isto vreme možete biti muževni i pušiti "zdravije cigarete". Ove reklame se obraćaju i "mačo" ženama koje mogu uživati u pušenju "zdravijih cigareta".

Krajem osamdesetih i početkom devedeseti godina dolazi do potpunog uklanjanja ljudskih figura iz reklama ove kompanije. Reklame se u potpunosti baziraju na prirodi, odnosno vezi proizvoda sa prirodom.

Državne uredbe donose zakon da na svakoj kutiji i reklami cigareta mora stajati natpis "štetno po zdravlje". Da bi odgovorili i na ovaj "napad", kompanija stvara reklamu koja sada želi da kaže kako mi imamo slobodu izbora. Savremene reklame od ljudi traže tumačenje, zato "Marlboro" kreira reklamu na kojoj se nalaze radničke stare ruke koje drže cigaretu. Na ovaj način žele pokazati da se može pušiti i preživeti. Stare ruke predstavljaju život, odnosno da su prošle kroz mnogo toga u životu i da su dočekale starost. Cilj je stvoriti sliku da cigarete ne ubijaju.

Sredinom devedesetih "Marlboro" vraća kauboja i konje. Možda se time i otkriva činjenica da i duvanske kompanije nisu sigurne koje će im reklame doneti pogodak.