Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Сазнајте више о Марлборо мушкарцу!

30.06.2014. 16:52

Он је прави мушкарац и битнији је од слова Р у речи "Марлборо"!

Педесетих година "Марлборо" је представио свој рекламни пројекат и спровео камапању где свој производ повезује са мужевношћу, односно са ликом "правог мушкарца". Да ли знате како је настао легендарни каубој?

Првобитна идеја компаније је била да створе благу женску цигару и да њихова циљна група буду даме. Међутим, како би повећали продају одлучили су да покрену пројекат који је добио име "Марлборо мушкарац". Како би показали мушку јачину, сигурност и мужевност морали су да нађу одговарајући симбол. Тако је настао чувени каубој, а "малборо мушкарац" постао део америчке културе са којим је публика лако могла да се идентификује.

Реклама поручује да мушкарац, како би истакао своју мушкост, треба да купује "Марлборо" цигарете. Тако се ствара утисак да он неће бити "право мушко" ако пуши други дуван.

У почетку су се рекламе ове компаније базирале на споју природе, каубоја, коња и цигарете. Мушкарац је доминирао и био у првом плану. Међутим, временом долази до значајних промена у креирању рекламе где каубоји и коњи нису више у првом плану на паклици цигарете. Како би одговорили тренду који се шири, да су цигарете лоше, они сада стављају нетакнуту, чисту природу. Тако креће и реклама за "Марлборо Light", коју прати пропратни текст који је описује као "цигарету са ниским садржајем катрана".

Спајањем чврсте мужевности Малборо мушкарца и "light" цигарете, желели су приказати да у исто време можете бити мужевни и пушити "здравије цигарете". Ове рекламе се обраћају и "мачо" женама које могу уживати у пушењу "здравијих цигарета".

Крајем осамдесетих и почетком деведесети година долази до потпуног уклањања људских фигура из реклама ове компаније. Рекламе се у потпуности базирају на природи, односно вези производа са природом.

Државне уредбе доносе закон да на свакој кутији и реклами цигарета мора стајати натпис "штетно по здравље". Да би одговорили и на овај "напад", компанија ствара рекламу која сада жели да каже како ми имамо слободу избора. Савремене рекламе од људи траже тумачење, зато "Марлборо" креира рекламу на којој се налазе радничке старе руке које држе цигарету. На овај начин желе показати да се може пушити и преживети. Старе руке представљају живот, односно да су прошле кроз много тога у животу и да су дочекале старост. Циљ је створити слику да цигарете не убијају.

Средином деведесетих "Марлборо" враћа каубоја и коње. Можда се тиме и открива чињеница да и дуванске компаније нису сигурне које ће им рекламе донети погодак.