Štadlerovi vozovi ići će našim prugama
Novi Štadlerovi vozovi, koje je Srbija kupila od te švajcarske kompanije, sasvim će se sigurno koristiti na srpskim prugama, kaže Zorana Mihajlović.
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture razgovarala je sa direktorom Železnica Srbije Miroslavom Stojčićem o tome kako će železnice ugovoriti održavanje tih vozova, koji trenutno ne mogu da se uključe u domaći saobraćaj.
Stojčić je rekao da je do sada stiglo devet od ukupno 21 novog elektromotornog švajcarskog voza i da će srpske železnice ubrzati prototipska ispitivanja i procedure kako bi se usaglasili sa propisima EU.
Štadler je do sada proizveo oko 900 elektromotornih vozova tog tipa, koji saobraćaju u Nemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Norveškoj, Finskoj, Belorusiji, Poljskoj, Švajcarskoj, Alžiru, Češkoj i Estoniji. Novi elektromotorni vozovi su četvorodelne garniture, osposobljene za brzinu od 160 kilometara na sat, a kapacitet voza je 464 putnika, od čega je 234 mesta za sedenje i 230 za stajanje. Pored toga, nove garniture imaće najsavremeniju opremu: GPS sistem, RDU uredjaj, sistem za informisanje putnika, auto-stop uredjaj, klima uređaj, toalet univerzalnog tipa i ulaznu rampu za invalidska kolica, kao i dva mesta za smeštaj invalidskih kolica.
On je kazao da je garancija za te vozove dve godine i da za to vreme železnice moraju da obezbede odgovarajuće uslove za njihovo servisiranje.
Stojčić je izrazio očekivanje da će prvi Štadlerovi vozovi saobraćati na srpskim prugama već u aprilu ili maju.
Kako je ranije rečeno u srpskim železnicama, planirano je da do septembra stigne i preostalih 12 vozova od švajcarskog proizvođača i u toku je opremanje depoa "25. maj" u Zemunu, gde će Štadlerovi vozovi biti održavani.
Železnice Srbije nabavile su nove elektromotorne vozove, ali nisu obezbedile potrebne kapacitete i prostore za njihovo održavanje, što se pre svega odnosi na radionicu i tehničku opremu, koji bi omogućili da švajcarski proizvođač u predviđenom garantnom roku održava nova vozna sredstva.
Ukoliko se taj problem prioritetno ne reši postoji opasnost da se izgubi garancija proizvođača, kažu u Železnicama Srbije koje trenutno sprovode aktivnosti kako bi se obezbedilo kvalitetno održavanje Štadlerovih garnitura dok su u garantnom roku.
Dok se ne obezbede tehnički uslovi garniture neće biti puštene u saobraćaj, jer bi to moglo da znači gubitak garancije, a samim tim to bi moglo da stvori i problem oko njihove eksploatacije.
Ugovor o kupovini 21 novog elektromotornog putničkog voza, vredan 99 miliona evra, potpisan je 4. marta 2013. godine, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
"Pre toga, ovaj kredit pune tri godine nije bio realizovan", ističu u Železnicama Srbije.
Železnice Srbije su sa švajcarskom kompanijom ugovorile nabavku vozova tipa FLIRT- treće generacije.
Pročitajte i: