Штадлерови возови ићи ће нашим пругама
Нови Штадлерови возови, које је Србија купила од те швајцарске компаније, сасвим ће се сигурно користити на српским пругама, каже Зорана Михајловић.
Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре разговарала је са директором Железница Србије Мирославом Стојчићем о томе како ће железнице уговорити одржавање тих возова, који тренутно не могу да се укључе у домаћи саобраћај.
Стојчић је рекао да је до сада стигло девет од укупно 21 новог електромоторног швајцарског воза и да ће српске железнице убрзати прототипска испитивања и процедуре како би се усагласили са прописима ЕУ.
Штадлер је до сада произвео око 900 електромоторних возова тог типа, који саобраћају у Немачкој, Италији, Мађарској, Норвешкој, Финској, Белорусији, Пољској, Швајцарској, Алжиру, Чешкој и Естонији. Нови електромоторни возови су четвороделне гарнитуре, оспособљене за брзину од 160 километара на сат, а капацитет воза је 464 путника, од чега је 234 места за седење и 230 за стајање. Поред тога, нове гарнитуре имаће најсавременију опрему: ГПС систем, РДУ уређај, систем за информисање путника, ауто-стоп уређај, клима уређај, тоалет универзалног типа и улазну рампу за инвалидска колица, као и два места за смештај инвалидских колица.
Он је казао да је гаранција за те возове две године и да за то време железнице морају да обезбеде одговарајуће услове за њихово сервисирање.
Стојчић је изразио очекивање да ће први Штадлерови возови саобраћати на српским пругама већ у априлу или мају.
Како је раније речено у српским железницама, планирано је да до септембра стигне и преосталих 12 возова од швајцарског произвођача и у току је опремање депоа "25. мај" у Земуну, где ће Штадлерови возови бити одржавани.
Железнице Србије набавиле су нове електромоторне возове, али нису обезбедиле потребне капацитете и просторе за њихово одржавање, што се пре свега односи на радионицу и техничку опрему, који би омогућили да швајцарски произвођач у предвиђеном гарантном року одржава нова возна средства.
Уколико се тај проблем приоритетно не реши постоји опасност да се изгуби гаранција произвођача, кажу у Железницама Србије које тренутно спроводе активности како би се обезбедило квалитетно одржавање Штадлерових гарнитура док су у гарантном року.
Док се не обезбеде технички услови гарнитуре неће бити пуштене у саобраћај, јер би то могло да значи губитак гаранције, а самим тим то би могло да створи и проблем око њихове експлоатације.
Уговор о куповини 21 новог електромоторног путничког воза, вредан 99 милиона евра, потписан је 4. марта 2013. године, а финансирање је обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој.
"Пре тога, овај кредит пуне три године није био реализован", истичу у Железницама Србије.
Железнице Србије су са швајцарском компанијом уговориле набавку возова типа ФЛИРТ- треће генерације.
Прочитајте и: