SEDAM DANA BEZ PAPIRA NA ŠALTERIMA: Prebacili smo teret sa građana na upravu
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Srbije saopštilo je danas da se obaveza razmene podataka iz službenih evidencija odnosi se na podatke sadržane u evidencijama, a ne na dokumenta.
- To znači da građani više ne moraju da pribavljaju dokumenta sa tim podacima od organa, već se ti podaci direktno pribavljaju kroz službenu komunikaciju između organa - navodi se u saopštenju.
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave je objasnilo da se obaveza razmene podataka ne može poistovetiti sa uvođenjem elektronske uprave, već da ona može da se odvija i konvencionalnim kanalima, na primer redovnom poštom.
Razmena podataka, kako je objašnjeno, ne oslobađa građane od plaćanja administrativnih taksi za potrebe usluga, odnosno upravnih postupaka koje oni ostvaruju pred organima.
- Razmena podataka iz službenih evidencija ne podrazumeva obećanje i ostvarenje eUprave i da 8. juna 2016. godine nije nestala svaka finansijska obaveza građane kada se na nekom šalteru obrate upravi za određenu uslugu - naglasilo je resorno ministarstvo.
PROMENE KOJE ĆE OBRADOVATI SVE GRAĐANE SRBIJE: Na šalterima nećete više morati OVO da plaćate
U sredu, 8. juna 2016. godine počela je primena prvih odredbi Zakona o opštem upravnom postupku, koje se tiču obaveze organa javne uprave da izmedu sebe razmenjuju podatke iz službenih evidencija u upravnim postupcima.