"Da, Škotska" ili "Bolje zajedno"
Škotska je ušla u predreferendumski period, a tokom kampanje koja će trajati 16 nedelja birači će imati priliku da čuju i vide sve argumente, i one "za" i one "protiv".
Prema Zakonu o referendumu Škotske, period referenduma je vremenski period koji će trajati do 18. septembra. Do tada će se voditi fer kampanja i glasači upoznati sa svim pitanjima, poput na primer potrošnje.
Postavlja se pitanje zašto je za to potrebno 16 nedelja. Razlog tome je što se ovaj referendum organizuje po ugledu na poslednji veliki referendum u Velikoj Britaniji kada je 2011. godine promenjen način na koji su poslanici birani.
Izborna komisija je predložila da se period od prvobitno predloženih 10 produži na16 nedelja.
Specifične za ovu kampanju jesu potrošačke granice. Svako može da potroši do 10.000 funti tokom kampanje u referendumskom periodu. Ukoliko žele da prekorače ovaj limit moraju da se registruju kod službenika Izborne komisije.
Glavne suprotstavljene kampanje “Da, Škotska” i “Bolje zajedno” dobile su odobrenje da potroše 1.5 miliona funti zbog njihovog statusa vodećih stranaka. U pogledu političkih proslava, SNP je dozvoljeno da potroši 1.344.000 funti dok Zeleni-Holirud druga partija koja se bori za nezavisnost Škotske može da potroši 150.000 funti. Škotski laburisti su dobili da potroše 831.000 funti, konzervativci 399.000 funti i liberalne demokrate 204.000 funti, prenosi BBC.
Kampanjski materijal podleže uobičajenim zakonima koji pokrivaju stvari kao što je kleveta, kršenje autorskih prava i širenje rasne mržnje. Izborna komisija ne reguliše kampanjski materijal.
Učesnici u kampanji dužni su da šalju mesečne izveštaje o donacijama i kreditima Izbornoj komisiji, a prvi izveštaji se očekuju 8. jula.
Oni koji potroše 250.000 funti ili manje u toku kampanje, vraćaju sredstva do 18. decembra 2014. godine, dok oni koji su potrošili više imaju rok do 18. marta naredne godine.
Vesti, izveštaji i drugi materijal u štampanim i online medijima nisu predmet izbornog zakona. Emiteri se moraju držati pravila o nepristrasnosti i smernica o tome kako to da se postigne koja su objavljena od strane BBC i Ofcom.