"Да, Шкотска" или "Боље заједно"
Шкотска је ушла у предреферендумски период, а током кампање која ће трајати 16 недеља бирачи ће имати прилику да чују и виде све аргументе, и оне "за" и оне "против".
Према Закону о референдуму Шкотске, период референдума је временски период који ће трајати до 18. септембра. До тада ће се водити фер кампања и гласачи упознати са свим питањима, попут на пример потрошње.
Поставља се питање зашто је за то потребно 16 недеља. Разлог томе је што се овај референдум организује по угледу на последњи велики референдум у Великој Британији када је 2011. године промењен начин на који су посланици бирани.
Изборна комисија је предложила да се период од првобитно предложених 10 продужи на16 недеља.
Специфичне за ову кампању јесу потрошачке границе. Свако може да потроши до 10.000 фунти током кампање у референдумском периоду. Уколико желе да прекораче овај лимит морају да се региструју код службеника Изборне комисије.
Главне супротстављене кампање “Да, Шкотска” и “Боље заједно” добиле су одобрење да потроше 1.5 милиона фунти због њиховог статуса водећих странака. У погледу политичких прослава, СНП је дозвољено да потроши 1.344.000 фунти док Зелени-Холируд друга партија која се бори за независност Шкотске може да потроши 150.000 фунти. Шкотски лабуристи су добили да потроше 831.000 фунти, конзервативци 399.000 фунти и либералне демократе 204.000 фунти, преноси BBC.
Кампањски материјал подлеже уобичајеним законима који покривају ствари као што је клевета, кршење ауторских права и ширење расне мржње. Изборна комисија не регулише кампањски материјал.
Учесници у кампањи дужни су да шаљу месечне извештаје о донацијама и кредитима Изборној комисији, а први извештаји се очекују 8. јула.
Они који потроше 250.000 фунти или мање у току кампање, враћају средства до 18. децембра 2014. године, док они који су потрошили више имају рок до 18. марта наредне године.
Вести, извештаји и други материјал у штампаним и online медијима нису предмет изборног закона. Емитери се морају држати правила о непристрасности и смерница о томе како то да се постигне која су објављена од стране BBC и Офцом.