Skuplje osiguranje automobila: Koliko ćemo plaćati?
Vozači automobila plaćaće skuplje obavezno osiguranje, za 45 odsto, od 1. jula, što je predlog Udruženja osiguravača Srbije (UOS). Međutim, proteklih dana spekulisalo se da će za pojedine kategorije poskupljenje obaveznog osiguranja ići i do 60 procenata.
Vozači automobila plaćaće skuplje obavezno osiguranje za 45 odsto od 1. jula, što je predlog Udruženja osiguravača Srbije (UOS), prenosi Telegraf.
Umesto 6.139 dinara, od sledećeg meseca, vlasnik “yuga“, plaćaće osiguranje veće za 2.762 dinara, odnosno 8.901 dinar. Međutim, ukupan trošak polise osiguranja i taksi i registracije za “yuga”, biće 10.836.
Primera radi, premija osiguranja za”tojatu jaris” od 1.000 kubika, snage motora 49kw, sada košta 8.154 dinara. Sa poskupljenjem od 45 procenata, odnosno za 3.669 dinara, vlasnik automobila treba da odreši kesu za 11.823 dinara. Na kraju balade, ukupan trošak sa registracijom je 13.933.
Međutim, proteklih dana spekulisalo se da će za pojedine kategorije poskupljenje obaveznog osiguranja ići i do 60 procenata! Navodno, to uvećanje mogu da očekuju vlasnici vozila između 33 i 44 kw, kao i vlasnici kola od 44 do 59 kw kojima sledi čak 62 odsto skuplja polisa.
Ukoliko zaista poskupljenje bude toliko, to bi praktično značilo da će vlasnik “juga” plaćati osiguranje 9.761 dinara, dok će ukupan trošak polise osiguranja taksi i registracije njemu biti 11.696 dinara.
Takođe, na primer, premija osiguranja za “tojatu jaris” sa poskupljenjem od oko 60 odsto biće veća za 4.892 dinara pa će od 1.jula koštati 13. 046 dinara. Ukupan trošak je 15.156 dinara za polisu osiguranja, taksu i registraciju.
Paradoks je da će u tom slučaju za bolje automobile, iznad 110 kubika, povećanje biti manje nego za slabija kola. Ljubimci skupljih četvorotočkaša platiće veću cenu za 40 odsto. Na primer, vlasnici “audija” A8 4.2 FSI, snage 257 kw koji su do sada imali ukupan trošak polise, registracije i taksi od 234.580 dinara, od 1.jula će morati da plate 240.579 dinara, odnosno za oko 6.000 dinara više.
Ukoliko ovakav predlog prođe, vlasnici skupih automobila zapravo neće ni osetiti poskupljenje, prenosi Telegraf.